پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » نشست بزرگ گروه های مسلح نظام به بهانه ترحیم پدر پاسدار قاسم سلیمانی

نشست بزرگ گروه های مسلح نظام به بهانه ترحیم پدر پاسدار قاسم سلیمانی

نشست بزرگ گروه های مسلح وابسته به نظام ایران به بهانه ترحیم پدر سردار پاسدار قاسم سلیمانی، همزمان با موشک پرانی از صنعا به فرودگاه ملک خالد در عربستان، و اعلام استعفای سعدحریری از پست نخست وزیری لبنان از خبرگزاریهای رسمی عربستان در ریاض، به دلیل خطر ترور فیزیکی اش توسط وابستگان به نظام ولایت فقیه!

آژانس‌های اطلاعاتی غربی به حریری نسبت به وجود توطئه‌ای برای ترورش هشدار داده‌اند

روزنامه الشرق الاوسط یکشنبه ۵ نوامبر گزارش داد که آژانس‌های اطلاعاتی غربی، به سعد حریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان، نسبت به طرحی برای ترورش که در حال آماده شدن است، هشدار داده‌اند. الشرق الاوسط نوشت که این اطلاعات را از منابع نزدیک به حریری به دست آورده‌ است.بنا بر این گزارش، حریری «هشدارهایی غربی از تلاش برای تروریش دریافت کرد که طرح آن در حال تهیه شدن بود، از این رو او مجبور به ترک لبنان و اعلام استعفا شد».سعد حریری شنبه ۴ نوامبر، استعفای خود را از نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد. او در سخنرانی استعفای خود، با بیان این‌که توطئه‌ای جانش را تهدید می‌کند، گفت: «لبنان در شرایطی مشابه پیش از سال ۲۰۰۵»، هنگامی که پذرش رفیق حریری نخست‌وزیر وقت لبنان ترور شد، به سر می‌برد.حریری در سخنرانی استعفای خود، از ایران و متحدش، گروه شبه‌نظامیامی حزب‌الله لبنان به خاطر دخالت‌هایشان در لبنان و دیگر کشورهای عربی، انتقاد کرد.به نقل از همان منبع پیش‌بینی کرد که حریری در نتیجه تهدیدهای امنیتی، خارج از لبنان باقی بماند.ثامر السبهان وزیر مشاور سعودی در امور خلیج فارس شنبه در مصاحبه‌ای گفت که تیم حفاظت حریری، اطلاعات موثقی از وجود توطئه‌ای برای ترورش در اختیار دارد.

مراسم ترحیم پدر فرمانده نیروی قدس سپاه، امروز تهران برگزار شد که در آن، فرماندهان عالی رتبه مقاومت در منطقه، حضور داشتند.

عصر امروز یکشنبه مراسم ترحیم پدر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه با حضور گسترده مقامات و مسئولان داخلی و خارجی در مصلای تهران برگزار شد.

از مسئولان عالی رتبه داخلی، سرلشکر باقری، سرلشکر جعفری، سرلشکر رشید، سرلشکر ایزدی، سردار پاکپور، سردار فدوی، سردار حاجی زاده، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و بسیاری از مقامات و مسئولان دیگر کشورمان حضور داشتند.

اما نکته قابل توجه، حضور گسترده سران گروه‌های مسلح وابسته به نظام ولایت فقیه و حقوق بگیر از بودجه سپاه پاسداران در منطقه به خصوص عراق در این مراسم بود؛ در ذیل، به تفکیک اسامی، تصاویر و مشخصات فرماندهانی که در مراسم حضور داشتند را ببینید:

جمال جعفر محمد علی آل إبراهیم ملقب ابومهدی المهندس “فرمانده حشد الشعبی – عراق”

هادی العامری رئیس سازمان موسوم به ” بدر – عراق”!

رمضان عبدالله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین

هاشم الحیدری دبیرکل گردان‌های موسوم به “حزب الله – عراق”

ابو آلا الولائی دبیرکل گردان‌های موسوم به “سید الشهدا(ع) – عراق”!

قیس خزعلی دبیرکل گروه به اصطلاح مقاومت اسلامی موسوم به “عصائب اهل الحق – عراق”!

انتهای پیام/