پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رضا اكوانيان شاعر و فعال مدنی لُر به 3 سال زندان و شلاق محکوم شد

رضا اكوانيان شاعر و فعال مدنی لُر به 3 سال زندان و شلاق محکوم شد

رضا اکوانیان شاعر وفعال مدنى لُر أهل دهدشت و ساکن تهران، به اتهام توهین به مقدسات از طریق سرودن شعر و تبلیغ علیه نظام حاکم بر ایران به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد.

اکوانیان پیش از این نیز به تحمل ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود و مدت یک سال را نیز در زندان به سر برده بود.

 

به گزارش خبرگزاری “هرانا ” توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب شهر تهران، به ریاست قاضی ماشالله احمدزاده ، به ترتیب به تحمل ۱ سال و ۲ سال و ۴۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده است.

خبرگزاى هرانا به نقل از يک منبع مطلع گفته است «در حالی اشعار رضا مورد استناد برای صدور حکم قرار گرفته بود که کتابها و اشعار او حتی در وزارت ارشاد دوره حسن روحانی هم مجوز گرفته و چاپ شده است.»

 

رضا اکوانیان با شکایت سپاه پاسداران در ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری در نخستین جلسه دادرسی شرکت کرده بود، آخرین جلسه دادرسی به این پرونده ۲۷ شهریورماه در محل شعبه ۲۶ برگزار و در ۶ آبان ماه صدور رای صورت گرفت.

 

اتهامات اکوانیان در طول دادرسی در چند نوبت تغییر کرد. او که ابتدا به توهین به رهبر نظام و تبلیغ به نفع گروهها متهم بود نهایتا به تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات محکوم شد.

 

رضا اکوانیان، تا کنون چندین جلد کتاب منتشر كرده و برای نخستین بار در بهمن سال ۸۸ بازداشت و به اتهام توهین به رئیس جمهور و رهبر نظام در وبلاگ خود، و نيز شرکت در تجمعات اعتراضی تهران و همکاری با تشکلات حقوق بشری از طریق ارسال اخبار و گزارشات به یک سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.