شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مهار آتش دکل رگ سفید گچساران حدود یک ماه و نیم زمان نیاز دارد

مهار آتش دکل رگ سفید گچساران حدود یک ماه و نیم زمان نیاز دارد

بیژن زنگنه، وزیر نفت اعلام کرد مهار آتش‌سوزی چاه ۱۴۷رگ سفید در گچساران ‘حدود یک ماه و نیم زمان’ می‌برد.

چاه شماره ۱۴۷میدان رگ سفید ظهر یکشنبه (هفتم آبان‌ ) هنگام عملیات حفاری به‌دلیل فوران گاز، از کنترل خارج و سبب سوختن دکل ۹۵فتح شرکت ملی حفاری شد؛ در این حادثه متأسفانه، ۲تن از کارکنان عملیاتی شرکت به نام‌های فرزاد ارزانی بیرگانی و محمد سلیمی چگینی جان باختند.

این حادثه ۴صدمه دیده بر جای گذاشت که ۳نفر آنان در بیمارستان آغاجاری مورد درمان قرار گرفتند و یکنفر دیگر هم به اهواز اعزام شد.

مدیران عامل شرکت ملی حفاری، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و دیگر مدیران و متخصصان گفتند با توجه به سخت گذر و تپه‌ای بودن منطقه حادثه، ادامه داد: شرایط و طبیعت کوهستانی منطقه امکان تردد وسایل نقلیه سنگین به‌ویژه تانکرهای آب را دشوار می‌کند.

میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی ایران و یکی از میدانهای بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدانهای نفتی بی‌بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (درشمال شرق)، رامشیر (درشمال غرب)، زاغهء هندیجانء بهرگانسر و تنگو (در جنوب غرب) محصور شده است.

این میدان در سال ١٣٣٠ شمسی کشف و تولید از آن از سال ۱۳۴۵آغاز شد. بهره‌برداری از بخش غربی میدان (رگ سفیدء١) توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری و بهره‌برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفیدء۲) توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.