جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نظرسنجی فاکس نیوز: از زمانی که دونالد ترامپ به مسند قدرت رسید رأی دهندگان بیشتری نظام هایی مانند کره شمالی و ایران را به‌عنوان تهدید بلافصل علیه امنیت ملی می‌دانند

نظرسنجی فاکس نیوز: از زمانی که دونالد ترامپ به مسند قدرت رسید رأی دهندگان بیشتری نظام هایی مانند کره شمالی و ایران را به‌عنوان تهدید بلافصل علیه امنیت ملی می‌دانند

تلویزیون فاکس‌ نیوز 8 آبان 96:‌ امنیت ملی ما شاهد تغییری در میان رأی دهندگان است. نظرسنجی فاکس‌ نیوز نشان می‌دهد که از زمانی که دونالد ترامپ به مسند قدرت رسید رأی دهندگان بیشتری نظام هایی مانند کره شمالی و ایران را به‌عنوان تهدید بلافصل علیه امنیت ملی می‌دانند.

دانیل هافمن یکی از مقامهای پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که در روسیه و عراق و پاکستان خدمت کرده می‌گوید:‌

زمانی که من در سازمان اطلاعات مرکزی بودم تمامی تهدیدات را بررسی می‌کردیم یکی از چیزهایی که ما می‌گفتیم این بود که نظام هایی ایران و کره شمالی تهدیدهای جدی‌تری هستند.

این نظرسنجی به این لحاظ جالب است زیرا نگرانی افکار عمومی و استراتژی برخورد با آن تهدیدات را نشان می‌دهد.

این به واقع پروسه‌ای است که در جریان است. نظام های ایران و کره شمالی تهدیدی همه‌جانبه علیه ما هستند.

تلویزیون فاکس نیوز:‌ شاید یکی از دلایلی که این کشورها در این لیست نگرانیها بالا می‌آیند این باشد که رئیس‌جمهور ترامپ داعش را در عراق و سایر نقاط درهم کوبیده است. آیا این ترس وجود دارد که آمریکایانی که در کنار داعش می‌جنگیدند ممکن است به‌طور قاچاق بازگردند؟

دانیل هافمن: درست است و نکته‌ای که گفتید مهم است زیرا ما داعش را در عراق و سوریه در هم کوبیدیم. این وضعیت حضور ایران را در آن جا برجسته می‌کند.  ایران با حمایت از واحدهای بسیجی و حزب‌الله و سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان شیعی در آنجا حضور دارد. این نیروها در عراق و سوریه از مصؤنیت برخوردار هستند. اگر تازه به یمن و سایر نقاط اشاره نکنیم.

بنابراین حق با شماست نگرانی بسیاری در مورد شبه‌نظامیان خارجی وجود دارد نه تنها آمریکاییان بلکه سایرین که به کشورهایشان باز می‌گردند و حملات را انجام می‌دهند.