پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فرمانده سپاه: با اجرای تحریم‌ها برد، حجم و دقت موشک‌های ایران بیشتر می‌شود

فرمانده سپاه: با اجرای تحریم‌ها برد، حجم و دقت موشک‌های ایران بیشتر می‌شود

فرمانده کل سپاه گفت، با اجرای تحریم‌های جدید آمریکا حجم، برد و دقت موشک‌های ایران بیشتر خواهد شد. او تهدید کرد که ایران پاسخ “دشمنان” را با “قاطعیت و غافلگیری” خواهد داد. جعفری اما جنگ ایران و آمریکا را نامحتمل دانست.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، روز سه‌شنبه (۹ آبان/ ۳۱ اکتبر) هم‌زمان با موعد اجرای تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، موسوم به قانون “کاتسا”، گفت: «آمریکایی‌ها مطمئن باشند اجرای قانون کاتسا و افزایش فشارهای اقتصادی بر ملت ایران موجب عزم ایران در تقویت بنیه دفاعی می‌شود و حجم، ‌برد و دقت موشک‌های ایران را بیشتر خواهد کرد».

فرمانده کل سپاه که در همایشی با عنوان “جهان بدون ترور” در تهران سخن می‌گفت، آمریکا را خطاب قرار داد و افزود که ایران “پاسخ دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای” خود را “با قاطعیت و البته غافلگیری” خواهد داد.

سرلشکر جعفری همچنین ضمن تأکید بر گسترش نفوذ منطقه‌ای ایران و با حمله به آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی (زیر عناوین “رژیم جعلی صهیونیستی”، “فرزند نامشروع” آمریکا و “آل سعود خائن”)، افزود: «موشک، توپ، تانک، هواپیما و انواع فناوری‌های دفاعی و امنیتی ما باید بیش از گذشته و بیش از سایر کشورها مورد توجه قرار داشته باشد».

جعفری حتی ناآرامی‌های دانشجویی در تهران، موسوم به وقایع کوی دانشگاه را که با سرکوب معترضان و کشته و زخمی شدن چندین نفر پایان یافت و نیز اعتراض‌های مردمی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را به ایالات متحده نسبت داد و گفت: «آمریکایی‌ها باید بدانند ملت ایران هیچگاه حوادث و ناامنی‌ها در تابستان سال ۷۸ و حوادث سال ۸۸ را که فتنه‌ای بود برای ایجاد رخنه در عزم و اراده ملت و ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت هرگز از یاد نخواهند برد».