پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » وزیر دفاع روسیه: ایران و حزب‌الله نباید هیچ حضوری در جنوب سوریه داشته باشند

وزیر دفاع روسیه: ایران و حزب‌الله نباید هیچ حضوری در جنوب سوریه داشته باشند

یک روزنامه فرامنطقه‌ای نوشت که رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر اسرائیل در مورد ایران، اوضاع سوریه و اوضاع کردستان عراق گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای العرب نوشت: در پی سفر سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه به اسرائیل و دیدار با لیبرمن، همتای اسرائیلی خود و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و گفت‌وگو در مورد اوضاع سوریه و روابط دو جانبه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در یک تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو در مورد ایران، اوضاع سوریه و اوضاع کردستان عراق گفت‌وگو کرد.

العرب در ادامه نوشت: نتانیاهو در دیدار با سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه گفت: ما هرگونه موضع نظامی ایران در سوریه را مردود می‌دانیم.

وی افزود: اسرائیل وارد امور سوریه نمی‌شود اما اجازه نخواهد داد که ایران و حزب‌الله سوریه را به جبهه‌ای علیه اسرائیل تبدیل کنند و اجازه نخواهد داد که ایران از طریق سوریه به لبنان سلاح پیشرفته بفرستد.

برخی منابع اسرائیلی مدعی شدند که وزیر دفاع روسیه در سفر به اسرائیل که هفته پیش انجام شد، گفته است، ما نگرانی شما (اسراییل) از حضور ایران در سوریه را درک می‌کنیم و خواهان این هستیم که ایران و حزب‌الله هیچ گونه حضوری در جنوب سوریه نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، این ادعا در حالی مطرح می شود که روسیه به همراه ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم در سوریه با تروریست های تکفیری در حال جنگ است.