جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سازمان انرژی اتمی ایران: «دلیل شرکت نکردن در کنفرانس ابوظبی عدم صدور روادید بوده است»
Seats for an Iranian delegation at a nuclear energy conference sit empty in Abu Dhabi, United Arab Emirates, Monday, Oct. 30, 2017. Iran declined Monday to attend a major nuclear conference in the United Arab Emirates, a country which remains highly suspicious of its nuclear deal with world powers. (AP Photo/Jon Gambrell)

سازمان انرژی اتمی ایران: «دلیل شرکت نکردن در کنفرانس ابوظبی عدم صدور روادید بوده است»

سازمان انرژی اتمی اعلام کرده است که دلیل حضور پیدا نکردن نمایندگان ایران در کنفرانس سازمان ملل درباره انرژی هسته‌ای در امارات متحده عربی، عدم صدور روادید برای مقام های ایرانی از سوی دولت امارات بوده است.

سایت روزنامه اعتماد،اعتماد آنلاین، به نقل از یک منبع آگاه در سازمان انرژی اتمی در این زمینه آورده است «امارات متحده عربی نقش میزبان در این کنفرانس بین المللی را برعهده دارد و نباید با دخالت دادن موضوعات سیاسی از مشارکت کشور مهمی همچون ایران در این اجلاس ممانعت به عمل می آورد».

این کنفرانس روز دوشنبه در شهر ابوظبی افتتاح شد و قرار بود نماینده ایران در این کنفرانس سخنرانی کند.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا اخیرا استراتژی جدید این کشور علیه توافق هسته‌ای را اعلام کرد و گفت ایران به این توافق پایبند نبوده است. امارات متحده عربی و همسایگانش در حاشیه خلیج‌فارس ازجمله عربستان هم به شدت نسبت به توافق هسته‌ای ایران بدبین هستند.