پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » در حمله یک مهاجم در مونیخ آلمان چندین نفر زخمی شدند

در حمله یک مهاجم در مونیخ آلمان چندین نفر زخمی شدند

در شهر مونیخ آلمان یک مهاجم با چاقو چندین نفر را زخمی کرد. پلیس مونیخ پس از سه ساعت جستجو، فردی را بازداشت کرد که احتمال داده می‌شود فرد مهاجم باشد.

پلیس شهر مونیخ، مرکز ایالت بایرن، خبر داد یک مهاجم با چاقو صبح شنبه (۲۱ اکتبر/ ۲۹ مهر) چندین نفر را در میدان “روزنهایمر” این شهر زخمی کرده است.

پلیس مونیخ از مردم شهر خواسته است به میدان روزنهایمر، محل حادثه، نزدیک نشوند. پلیس هم‌چنین از ساکنان اطراف این میدان خواسته است در خانه‌های خود باقی بمانند.

پلیس می‌گوید صدمات وارده به زخمی‌شدگان سنگین نیست و خطر جانی آنها را تهدید نمی‌کند. بنابر اطلاعاتی که تاکنون در دست است، پنج نفر در این حمله  زخمی شده‌اند.

هنوز از انگیزه حمله و هویت احتمالی مهاجم اطلاعی در دست نیست.

شاهدان عینی می‌گویند مهاجم مردی حدودا چهل ساله بود و با یک دوچرخه سیاه حرکت می‌کرد. یک کوله‌پشتی و یک تشکچه پیک‌نیکی همراه داشت. نیروهای پلیس مونیخ در  جستجوی او هستند.

میدان مرکزی روزنهایمر مونیخ هم‌اکنون در وضعیت عادی قرار دارد، مغازه‌ها باز و آمدوشد مردم برقرار است.

بازداشت مهاجم پس از سه ساعت

پلیس مونیخ پس از سه ساعت جستجو، فردی را بازداشت کرد که احتمال داده می‌شود مهاجم چاقو به‌دست صبح شنبه میدان روزنهایمر مونیخ باشد.

به گفته سخنگوی پلیس مونیخ، فرد مظنون ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه پیش از ظهر به وقت آلمان در خیابانی به‌نام “اتوبرونر” بازداشت شد.

مشخصاتی که شاهدان عینی درباره فرد مهاجم تشریح کرده‌اند با مشخصات فرد بازداشت‌شده مطابقت دارد. با این‌حال هنوز قطعی نیست که فرد بازداشت‌شده مهاجم واقعی است.

درباره انگیزه مهاجم پلیس مونیخ هنوز هم اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

رسانه‌های آلمان در آخرین گزارش‌های خود تعداد زخمی‌ها در حمله روز شنبه را ۶ نفر اعلام کردند که ۵ نفر آنها مرد و یک نفر دیگر زن بودند.

در ژوئيه سال گذشته (۲۰۱۶) در حمله یک جوان ۱۸ ساله مجهز به سلاح گرم در مونیخ ۹ نفر جان خود را از دست دادند.