جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » نیکی هیلی: حکومت ایران با نمایش ظاهری از تعهدتاکتیکی به “برجام” شورای امنیت ملل متحد را بازیچه خواسته های مخفی خود کرده است!

نیکی هیلی: حکومت ایران با نمایش ظاهری از تعهدتاکتیکی به “برجام” شورای امنیت ملل متحد را بازیچه خواسته های مخفی خود کرده است!

نیکی هیلی: شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز با بااتخاذ روش پرزیدنت دونالدترامپ درقبال حکومت ایران قاطعیت بخرج دهد!

نیکی هیلی قاطعانه از شورای امنیت سازمان ملل متحددرخواست کرد تا در قبال رژیم ایران رویکرد متفاوت و جدیتری اتخاذ کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، نماینده آمریکا در سازمان ملل خانم هیلی در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد دربارهٔ منطقه خاورمیانه در حالی که رژیم ایران را متهم میکرد که عامدانه شورای امنیت را به «بازی گرفته» تأکید کرد که، این رژیم  پشت ادعای پایبندی تکنیکی به توافق هسته ای (برجام) پنهان شده، در حالی که گستاخانه دیگر محدودیت‌ها در (قبال اقداماتش) را نقض می‌کند و پیوسته نسبت به قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص حمایت این کشور از تروریسم و منازعات منطقه‌ای بی‌اعتنا بوده‌است.

به گزارش سایت رادیوفردا به نقل از آسوشیتدپرس نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین از شورای امنیت خواسته‌است تا رویکردی مانند دولت دونالد ترامپ در قبال رژیم ایران در پیش بگیرد و به همه جنبه‌های آنچه که وی «رفتارهای تهاجمی، بی‌ثبات کننده و غیرقانونی» ایران خواند، بپردازد و به فهرستی از اقدامات  رژیم ایران در منطقه اشاره کرد و خواستار مقابله با آزمایش‌های موشکی این کشور گردید.

خانم نیکی هیلی در میانه اظهارات خود بیان داشت: وقتی یک حکومت سرکش در مسیر (ساخت) موشک‌های بالیستیک قرار می‌گیرد، این به شما می‌گوید که شما به زودی یک کره شمالی دیگر خواهید داشت. شورای امنیت اکنون این فرصت را داردکه رویکرد خود در قبال رژیم ایران تغییر دهد.من صمیمانه امیدوارم (شورای امنیت) از فرصت استفاده کرده و نه تنها از قطعنامه های خود بلکه از صلح و امنیت و حقوق بشر در ایران حمایت کند.