جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ترامپ: به احتمال زیاد کل توافق هسته‌ای با حکومت ایران را پایان دهیم
Flanked by Secretary of State Rex Tillerson and Defense Secretary James Mattis, U.S. President Donald Trump meets with members of his cabinet at the White House in Washington, U.S., October 16, 2017. REUTERS/Kevin Lamarque

ترامپ: به احتمال زیاد کل توافق هسته‌ای با حکومت ایران را پایان دهیم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷ اعلام کرد که به احتمال زیاد کل توافق هسته‌ای با حکومت ایران را پایان می‌دهد.
دونالد ترامپ گفت: «احتمال پایان دادن به همه توافق وجود دارد، این یک احتمال جدی است».
او افزود: «مرحله پیش‌رو می تواند یک مرحله بسیار مثبت باشد.»
رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه سیاست‌های جدید خود در قبال حکومت ایران را تشریح کرد و تاکید کرد که پای‌بندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نمی‌کند. او گفت که دولتش با همکاری کنگره آمریکا، توافق هسته‌ای را اصلاح خواهد کرد و اگر واشنگتن نتواند اصلاحات جدید را وارد توافق کند، آن را کنار خواهد گذاشت.
ترامپ گفت: «ما با همپیمانان خود برای مقابله با فعالیت‌های ویرانگر ایران همکاری می‌کنیم و قوانین جدیدی برای ممانعت از تامین مالی تروریسم توسط ایران وضع کرده و به موضوع موشک‌های ایرانی که همسایگان را تهدید می‌کند، پرداخته و مانع از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای می‌شویم.»
او درباره شیوه اجرای این سیاست جدید با لحنی تند گفت؛  «کار را با تحریم سپاه پاسداران ایران، نماینده رهبر فاسد ایران که امکانات کشور را برای ایجاد هرج و مرج به کار برده است، آغاز می‌کنیم».