جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » «دیوارکشی» مقابل مجلس مشروطه، ۱۱۰ سال پس از امضاء فرمان مشروطه به دست مظفرالدین شاه قاجار

«دیوارکشی» مقابل مجلس مشروطه، ۱۱۰ سال پس از امضاء فرمان مشروطه به دست مظفرالدین شاه قاجار

به گزارش خبرگزاری شبتاب، امروز با گذشت بیش از ۱۱۰ سال از امضاء فرمان مشروطه به دست مظفرالدین شاه قاجار ، خواست عمومی ملت ایران ایجاد عدالتخانه ، مجلس مستقل و تحقق اصول بنیادین قانون اساسی است، ولی شاهدیم که استبدادیان نه تنها مطالبات مردم را سرکوب میکنند بلکه در اقدامی بی سابقه به دیوار کشی مقابل مجلس مشروطه اقدام کرده اند تا حتی یاد انقلاب مشروطه و دستاوردهای آن را از خاطر مردم بزدایند.

دو عضو شورای شهر تهران روز یکشنبه ۲۳ مهرماه به دیوارکشی مقابل مجلس قدیم موسوم به مجلس مشروطه اعتراض کردند و آن را مغایر با هویت تاریخی میدان بهارستان دانستند.

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، در جلسه امروز این شورا در تذکری گفت که «دیوارکشی و نصب موانع عمودی مقابل مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای ملی به هویت تاریخی و میراثی این بناها و میدان بهارستان خسارت اساسی وارد می‌کند».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی خبر داد «یکی از معابر جبهه شرقی مجلس که عرصه آن متعلق به شهر و شهرداری تهران است، بدون مجوز و پرداخت بها مسدود و به نوعی تصرف شده، که مغایر قانون است».

این عضو شورای شهر تهران اشاره‌ای به نهاد مسوول این دیوارکشی نکرده است.

آقای سالاری می‌گوید، هنگام تغییر و تحولات مدیریت شهری تهران، شورای عالی ترافیک مصوبه‌ای در زمینه نحوه تردد وسایط نقلیه عمومی از معبر شرقی مجلس ابلاغ کرده که با چنین مصوبه‌ای، «این معبر از شهر تهران را مسدود و تصرف کرده که خود مغایر قانون است».

حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز به دیوارکشی مقابل نمای ساختمان قدیمی مجلس در میدان بهارستان اعتراض کرد.

وی گفت: بخشی از نمای ساختمان مجلس مشروطه مشرف به میدان بهارستان است که متاسفانه مقابل آن دیوار کشیده شده که اقدامی مغایر با هویت ملی و تاریخی تهران است.

خلیل آبادی گفت: نمای مجلس قدیم اصلی‌ترین نماد میدان بهارستان است و بر همین اساس باید طرح دیوارکشی در این محل فورا متوقف شود.