پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دست اندازی حکومت ایران به حریم شخصی ای میل های نمایندگان پارلمان انگلیس در فضای سایبری!

دست اندازی حکومت ایران به حریم شخصی ای میل های نمایندگان پارلمان انگلیس در فضای سایبری!

سپاه سایبری و قرارگاه افسران جنگ نرم سپاه پاسداران در حوزه موسوم به “گرداب” همچنان به نقض حریم خصوصی در فضای سایبری ادامه میدهند!

به گزارش سایت فارسی بی بی سی   دور روزنامه بریتانیایی تایمز چاپ لندن و گاردین ادعا میکنند که طبق ارزیابی سازمان اطلاعاتی انگلستان، (هکرهای وابسته به رژیم )ایران در حملات سایبری به حساب ای‌میل ده‌ها نماینده پارلمان بریتانیا دست داشته است.

چنین ادعایی اول در روزنامه تایمز چاپ لندن منتشر شده اما روزنامه گاردین هم می‌گوید به طور مستقل وجود چنین گزارشی را تائید می‌کند.

این دو روزنامه می‌گویند طبق یک ارزیابی سازمان اطلاعاتی بریتانیا که هنوز منتشر نشده، ایران در حملات سایبری ماه ژوئن امسال به حساب ای‌میل شماری از نمایندگان پارلمان بریتانیا از جمله ترزا می، نخست‌وزیر دست داشته است.

سحنگوی مرکز امنیت سایبری بریتانیا گفته است “اظهارنظر در باره این موضوع در زمانی که تحقیقات در این باره هنوز در جریان است، پسندیده نیست.”

مجلس بریتانیا هم گفته است در باره مسایل امنیتی اظهارنظر نمی‌کند.

پیشتر نیز شماری از کشورها از جمله آمریکا، ایران را به دست داشتن در حملات سایبری متهم کرده‌اند. ایران چنین اتهامی را رد می‌کند و می‌گوید خود هدف حملات سایبری (مانند استاکس‌نت) بوده است.

روزنامه تایمز که شرکت نیوز کورپرویشن مالک آن است می‌گوید در ماه ژوئن امسال به ۹ هزار حساب ای‌میل حمله شده و هکرها به اطلاعات نزدیک به ۹۰ حساب دست یافته‌اند.

شبکه‌ای که به آن حمله شده، از سوی نمایندگان بریتانیا برای تعامل با مردم استفاده می‌شود.

در ابتدا روسیه مسئول این حملات سایبری معرفی می‌شد اما گفته شده که بازرسان پرونده این حملات را متوجه ایران کرده‌اند.

یک منبع امنیتی هم به روزنامه گاردین گفته است شیوه این حمله، “حمله جستجوی فراگیر” بوده است.

در چنین حمله‌ای، حالات مختلف ممکن برای رمز عبور بررسی می‌شود تا رمز درست شناسایی شود.