سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » برادر علیرضا رجایی: اگر به موقع درمان می‌شد نیاز به برداشتن نیمی از صورت نبود

برادر علیرضا رجایی: اگر به موقع درمان می‌شد نیاز به برداشتن نیمی از صورت نبود

غلامرضا رجایی، برادر علیرضا رجایی، با اشاره به پیدایش علائم وجود تومور سرطانی در برادرش شش ماه پیش از آزادی از زندان گفت که در صورت معالجه به موقع، بیماری با برداشتن سینوس قابل درمان بوده تا نیاز به “برداشتن نیمی از صورت او” نباشد.

برادر این روزنامه نگار، در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی امتداد، نزدیک به حزب اصلاح طلب اتحاد ملت، گفت علایم بیماری آقای رجایی از اواخر فروردین ۱۳۹۴ ظاهر شده و “به خصوص وقتی چرک از سینوس خارج شده” مشخص بوده که “اتفاق بدخیمی در بدنش در حال وقوع است”.

یک ماه و نیم پیش، پزشکان برای جلوگیری از پیشرفت بیماری علیرضا رجایی، بخش هایی از فک فوقانی و عضلات صورت و همچنین چشم راست این روزنامه نگار ایرانی را تخلیه کردند.

غلامرضا رجایی یادآوری کرده که برادرش ۵ مرتبه به بهداری زندان مراجعه کرده و حتی پزشک و دندانپزشک زندان دستور به اعزام او به بیمارستان را داده بودند، اما تا زمان آزادی وی در آبان ماه این اعزام صورت نگرفت که در نتیجه عضله صورت و فک و چشم به طور کامل درگیر سرطان شد.

به دنبال خبرساز شدن تخلیه چشم علیرضا رجایی، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه گفت که بیماری این روزنامه نگار ربطی به دوران زندانش نداشته و او دو سال بعد از آزادی از زندان سرطان گرفته است.

سخنان اژه ای در مورد ابتلای علیرضا رجایی به سرطان دو سال بعد از آزادی از زندان، در حالی مطرح شد که مادر آقای رجایی، سه ماه پس از آزادی او تاکید کرده بود که عدم رسیدگی در زندان منجر به وخامت بیماری او شده است.