پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فرمانده سپاه کرمان نمایندگان مجلس را تهدید کرد

فرمانده سپاه کرمان نمایندگان مجلس را تهدید کرد

فرمانده سپاه کرمان نمایندگان این استان را به دلیل امضای نامه در حمایت از خاتمی تهدید کرد. او گفت “آیا این نمایندگان نمی‌دانند محمد خاتمی جزء سران فتنه است؟” فرمانده سپاه کرمان گفت به سراغ تک تک این نماینده‌ها خواهد رفت.

سردار ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، روز سه‌شنبه (۱۸ مهر/ ۱۰ اکتبر) با اعلام اینکه “طی روزهای گذشته چند نفر از نمایندگان استان کرمان در حمایت از خاتمی نامه‌ای امضاء کرده‌اند” تهدید کرد که به سراغ تک تک آنها خواهد رفت.

اشاره فرمانده سپاه کرمان به نامه جمعی از نمایندگان مجلس به حسن روحانی، رئیس جمهور در حمایت از محمد خاتمی است. این نامه را ۸۶ نماینده عضو فراکسیون امید مجلس امضا کرده بودند. این نامه پس از انتشار خبر اعمال محدودیت‌های تازه علیه خاتمی از سوی دادگاه ویژه روحانیت نوشته شد.

وکیل محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق، اخیرا خبر داد که موکل وی به مدت سه ماه از شرکت در “مراسم عمومی سیاسی، فرهنگی و تبلیغی” منع شده است. او به رسانه‌ها گفت: «اخیرا برگه‌ای به منزل ایشان ارسال و به رؤیت آقای خاتمی رسیده که طی آن از تاریخ اول مهرماه ممنوعیت حضور جناب آقای خاتمی در مراسم عمومی سیاسی، فرهنگی و تبلیغی به مدت سه ماه الزامی است».

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) فرمانده سپاه استان کرمان خطاب به نمایندگان امضاکننده نامه گفت: «آیا این نمایندگان نمی‌دانند سید محمد خاتمی جزء سران فتنه است؟ این فرد ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الخروج است؟ آیا نمی‌دانند در این ۸ سال تا الان مقام معظم رهبری یک‌بار اجازه حضور او را در حسینیه حضرت امام ندادند؟ آیا نمی‌دانند که در این ۸ سال حضرت آقا نامه تسلیت را نه به ایشان و نه به برادرشان نداده‌اند؟»

سردار ابوحمزه تاکید کرد: «مسئله فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است. این چه نماینده مجلسی است که اینگونه رفتار می‌کنند؟ مردم این نمایندگان را فراموش نمی‌کنند.» او اضافه کرد: «این حرکتی که این نمایندگان مجلس انجام دادند آب به آسیاب دشمن ریختن است.»

“مشکل اصلی استان کرمان حزب کارگزاران است

فرمانده سپاه استان کرمان سپس به بازداشت مهدی جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و مهدی جهانگیری را “یکی از ریشه‌های فساد” توصیف کرد. این سردار سپاه گفت: «در استانی که یک جوان مجبور است با هزاران مشکل ۳ میلیون وام بگیرد، این آقایون میلیارد میلیارد هزینه می‌کنند. برادر ایشون به جای اینکه بیاید این اقدام برادرش را تقبیح کند، می‌گوید اینها به دنبال تسویه حساب شخصی هستند.»

تذکر ۸۶ نماینده به روحانی درباره محدودیت‌های جدید علیه خاتمی

فرمانده سپاه کرمان تاکید کرد: «من به صراحت اعلام می‌کنم که سپاه هر کس را که بخواهد بر خلاف مردم و نظام حرکت کند، سریع بر علیه‌اش بلند می‌شود. ما سراغ تک تکشان می‌رویم.»

سردار ابوحمزه ادعا کرد: «بسیاری از امکانات استان امروز در دست جریان کارگزاران است. هواپیمایی ماهان، هفت باغ، دل عالم و کرمان موتور در دست کسانی است که فرقی با مردم ندارند.» او سپس پرسید: «چرا این سخنان گفته نمی‌شود و مردم مطالبه نمی‌کنند؟ چرا کسی پاسخگوی این سوالات نیست؟»

فرمانده سپاه کرمان مشکل اصلی این استان را “حزب کارگزاران با محوریت مرعشی” عنوان کرد که به گفته او “تمامی امکانات استان را در اختیار دارند”.

استان‌های یزد و کرمان زادگاه خانواده محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی است. از این رو اصلاح‌طلبان و میانه‌روی‌های حکومت ایران در این دو استان نفوذ بالایی دارند و اکثر نمایندگان آنها نیز از جناح اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی هستند.