جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تام کاتن: اگر اعضای تیم ترامپ با استراتژی درباره حکومت ایران مخالفند باید استعفاء دهند

تام کاتن: اگر اعضای تیم ترامپ با استراتژی درباره حکومت ایران مخالفند باید استعفاء دهند

به گزارش شبتاب نیوز، واشینگتن اگزمینر نوشت:‌ بر اساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، سناتور تام کاتن، سناتور جمهور خواه از ایالت ارکانزاس، بر این باور است که روسای بخشی از دولت که با رئیس‌جمهور ترامپ اختلاف‌نظر دارند و قادر نیستند استراتژی جدید او در رابطه با حکومت ایران را پیش ببرند، باید استعفاء بدهند.

روز دوشنبه ۱۷مهر ۹۶، سناتور تام کاتن گفت: ”وقتی شما یک عضو کابینه هستید، وقتی شما یک مشاور ارشد کاخ سفید هستید و حق با رئیس‌جمهور است، شما باید به او کمک کنید که به اهداف خود دست پیدا کند و به شیوه او کار را پیش ببرید. هنگامی که شما فکر کنیم که رئیس‌جمهور اشتباه می‌کند، شما وظیفه دارید که تلاش کنید تا بهترین واقعیتها و بهترین تفکر را به او ارائه کنید تا به او کمک شود که با دید دیگری به مسأله نگاه کند. شاید شما بتوانید، اما اگر او قبول نکرد و گفت: ”نه، من بر اساس روش خودم می‌خواهم کار را انجام دهم،“ پس وظیفة شما بیرون رفتن و اجراء آن است. اگر شدیداً احساس می‌کنی که کافیست، پس باید استعفاء دهید“.

بنا‌ به این گزارش‌ کاتن که به ترامپ درباره تغییر مسیر در رابطه با جمهوری اسلامی ایران مشاوره داده بود می‌گوید که رکس تیلرسون و جیمز متیس، اگر نمی‌توانند خود را با این طرح همسو کنند، پس باید خارج شوند.

تام کاتن گفت: ”آنها درک می‌کنند که آنها رئیس‌جمهور نیستند. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور است. وظیفة آنها مشاوره دادن است. وظیفة او تصمیم‌گیری است. مسئولیت آنها این است که مطئمن شوند که او بهترین واقعیتها و بهترین تفکر را در اختیار دارد، و باید به شیوه منظم آنها را به او ارائه کرده و آماده تصمیم‌گیری کنند. اما او تصمیم می‌گیرد و آنها بیرون می‌روند و اجراء می‌کنند“.

وی افزود:‌ ”در اصل، با این وجود، ما وزیر خارجه و وزیر دفاع که این تصمیمات را بگیرد نداریم. ما رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنیم که به شیوه‌ای دموکراتیک در قبال مردم آمریکا پاسخگو است“.