پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بهرام قاسمی: پاسخ ایران به درج نام سپاه در فهرست تروریستی آمریکا، قاطع خواهد بود

بهرام قاسمی: پاسخ ایران به درج نام سپاه در فهرست تروریستی آمریکا، قاطع خواهد بود

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می گوید اگر آمریکا به سمتی پیش رود که سپاه را در فهرست تروریستی قرار دهد، بطور قطع پاسخ ایران، قاطع، کوبنده و سخت خواهد بود.

بهرام قاسمی، در نشست خبری روز دوشنبه ۱۷ مهرماه، گفت: امیدواریم که “هیات حاکمه آمریکا در ادامه خطاهای خود این خطای بسیار مهم و استراتژیک را انجام ندهند و دوراندیشی لازم را داشته باشند”.

اظهارات سخنگوی وزارت أمور خارجه ایران، یک روز پس از هشدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، عنوان می‌شود. محمدعلی جعفری، با بیان اینکه “تحریم‌های جدید آمریکا شانس هر گونه تعامل را برای همیشه از بین خواهد برد”، گفته بود اگر قانون تحریم‌های جدید آمریکا به اجرا درآید این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود تا شعاع دو هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران را منتقل کند.

بهرام قاسمی، با اشاره به تهدیدهای جدید آمریکا تاکید کرد: اگر به سمت چنین تصمیمی حرکت کنند قطعا پاسخ ایران، قاطع، کوبنده و سخت خواهد بود که تصور می کنم آمریکا در آن هنگام باید تمام عوارض آن را بپذیرد.

سخنگوی وزارت أمور خارجه ایران متذکر شد: قطعا پاسخ ایران سخت و در حد لازم خواهد بود که در زمان خودش اگر چنین اتفاقی به وقوع بپیوندد، اتخاذ خواهد شد اما امیدوارم عقلا و خردمندان در ایالات متحده آمریکا در مسیر عدم اتخاذ چنین تصمیم خطرناکی گام‌های لازم را بردارند.

اظهارات فرمانده سپاه پاسداران در واکنش به برخی گزارش‌های رسانه‌های غربی است که اعلام کرده بودند دونالد ترامپ در حال بررسی این موضوع است که نام سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار دهد.