جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » افشاگری دولت بهار درمورد زمین خواری احمد توکلی پسرخاله برادران لاری جانی

افشاگری دولت بهار درمورد زمین خواری احمد توکلی پسرخاله برادران لاری جانی

دستمال آلوده ناتینگهام

به گزارش شبتاب نیوز به نقل از کانال تلگرامی دولت بهار، احمد توکلی نامزد شکست خورده انتخابات مجلس دهم، در گفت و گوی اخیر خود با خبرگزاری خبرآنلاین، مدعی شده که دستگاه قضایی برای دکتر محمود احمدی نژاد کیفرخواست صادر کرده است. این در حالی است که مسئولان دستگاه قضایی از جمله سخنگو و دادستان کل کشور تا این لحظه چنین ادعایی را مطرح نکرده اند.

 

کانال تلگرامی دولت بهار منتسب به رئیس جمهور دولت نهم و دهم در واکنش به اظهارات احمد توکلی، گوشه پرده را از «زمین خواری» پسر خاله برادران لاری جانی کنار زد.

کانال تلگرامی دولت بهار در مطلبی با عنوان «دستمال آلوده ناتینگهام» نوشت: درباره رئیس سازمان به اصطلاح مردم نهاد “دیده بان شفافیت” باید خاطرنشان کرد که وی تحصیل کرده دانشگاه ناتینگهام انگلستان است و بدون شرکت در آزمون، ظرف ۵ روز با اعمال فشار، موفق به اخذ بورسیه شده و بدون طی مقطع کارشناسی ارشد، مستقیما پشت میز دکترای اقتصاد دانشگاه ناتینگهام نشسته است. احمد توکلی در شرایطی که فقط ۱۱ ماه در خارج از کشور حضور داشته، به مدت ۳۸ ماه برای خود، همسر و فرزندش ارز دانشجویی متاهلی دریافت می کرده است. این در حالی است که طبق قانون به دلیل حضور همسر و فرزندان احمد توکلی در ایران، او باید ارز مجردی دریافت می کرده است!

توکلی همچنین با رايزني و ويژه‌خواري در سال ۱۳۷۰ براي خود و شرکایش زميني به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع در شهرک غرب تهران به ارزش ۱۸۰ ميليون تومان در زمان رياست آقاي محسن رفيق‌دوست بر بنياد مستضعفان و جانبازان با تخفيف به قيمت ۲۳ ميليون تومان به اصطلاح خريداري کرد و متعهد شد که اين مبلغ را ظرف ده سال پرداخت کند و هر ساله ۱۰ درصد ظرفيت پذيرش دانش‌آموز در مدارس غيرانتفاعي را به بنياد مستضعفان اختصاص دهد. صرف نظر از اینکه از آن سال تاکنون يک ريال پس نداده‌، حتي يک درصد سهميه تحصيلي مدرسه غيرانتفاعي‌ اش را هم به فرزندان جانبازان و مستضعفان اختصاص نداده است‌، حال آنکه درسال ۹۳ ارزش این زمين بیش از ۱۲ ميليارد تومان برآورد شده بود.