شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » خودرویی در لندن تعدادی از عابران را زیر گرفت

خودرویی در لندن تعدادی از عابران را زیر گرفت

پلیس لندن روز شنبه 7 اکتبر 2017 اعلام کرد یک خودور در نزدیکی موزه تاریخ طبیعی این شهر تعدادی از شهروندان را زیر گرفت. خودرو وارد پیاده‌رویی شد که گردشگران از آن عبور می‌کنند و پلیس راننده این خودرو را دستگیر کرد.

پلیس لندن گفت که این حادثه در منطقه ساوث کینگزتون رخ داده و به نظر می‌رسد یک حادثه تصادف باشد و با آن به مانند یک حادثه تروریستی برخورد نمی‌شود، با این حال موضوع در حال بررسی است.

رسانه‌های بریتانیایی گزارش کردند که یک خودرو وارد پیاده‌رویی شده که گردشگران از آن عبور می‌کنند ولی پلیس این اتفاق را یک حادثه ترویستی تلقی نمی‌کند.

از سوی دیگر موزه تاریخ طبیعی لندن نیز اعلام کرد حادثه خطرناکی در بیرون موزه رخ داده و این موزه در این‌باره با پلیس همکاری می‌کند.

سخنگوی موزه گفت که به هیچ کس اجازه ورود به ساختمان‌های موزه داده نمی‌شود و افراد حاضر در موزه از طریق خروجی‌های مختلف به بیرون هدایت می‌شوند.

شاهدان عینی گفتند که یک خودوری تویوتای سیاه‌رنگ به سمت گروهی از افراد که در یک پیاده‌رو در نزدیکی موزه تاریخ طبیعی لندن ایستاده بودند، حرکت کرد و با بالا رفتن از پیاده‌رو، تعدادی از آنها را زیر گرفت.

پایگاه‌های خبری محلی گزارش کردند که بیش از 10 نفر در این حادثه آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شدند. راننده خودرو نیز که گمان می‌رود به عمد دست به این اقدام زده، دستگیر شد.

روزنامه دیلی میل بریتانیا در پایگاه الکترونیکی خود خبر داد که صدها گردشگر هراسان از محل حادثه به نقاط امن منتقل شدند.

شاهدان عینی به العربیة.نت گفتند که نیروهای پلیس مسلح به سرعت در محل حاضر شده و همه منطقه را تحت کنترل خود در آوردند. آمبولانس‌های زیادی نیز به منطقه آمده و افراد زخمی را به بیمارستان منتقل کردند. هنوز از تعداد زخمی‌ها آمار دقیقی در دست نیست.

موزه تاریخ طبیعی لندن از معروف‌ترین موزه‌های لندن است که گردشگرانی از سرتاسر جهان از آن دیدن می‌کنند. روزانه تعداد زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان نیز برای مطالعه و تحقیق به این موزه می‌آیند. این موزه در منطقه مرفه‌نشین ساوث کینگزتون لندن قرار دارد و مراکز خرید و رستوران‌ها متعدد و همچنین سفارت‌خانه‌ها و مراکز دیپلماتیک مختلفی در آن وجود دارد.

بریتانیا در ماه‌های گذشته شاهد حوادث متعددی از این نوع بود. چندی پیش تندورها در لندن و منچستر 35 نفر را کشتند. یک شهروند نیز در حادثه به زیر گرفته شدن نمازگزاران لندن کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.