جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ترکیه از عملیاتی بزرگ در ادلب سخن می‌گوید

ترکیه از عملیاتی بزرگ در ادلب سخن می‌گوید

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه 7 اکتبر 2017 از عملیاتی بزرگ نظامی در استان ادلب در شمال غربی سوریه خبر داده است.

اردوغان در سخنرانی خود در جمعی از اعضای حزب عدالت و توسعه خود گفت: «در حال حاضر عملیات گسترده‌ای امروز در ادلب سوریه آغاز شده و این عملیات ادامه خواهد داشت».

اردوغان افزود:« ما هرگز اجازه نخواهیم داد که گذرگاهی تروریستی در امتداد مرز ما با سوریه ایجاد شود. ما پس از عملیات نظامی ادلب به اقدامات نظامی دیگری دست خواهیم زد.»

ارتش آزاد سوریه به سوی شمال ادلب حرکت می‌کند

در همین یکی از مقامات ارشد وابسته به مخالفان مسلح سوری اعلام کرد، جناح‌های ارتش آزاد سوریه با حمایت نیروهای ترکیه برای بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل افراط گرایان در شمال غربی سوریه آماده هستند.

مصطفی السیجری، یکی از اعضای لشکر المعتصم وابسته به ارتش آزاد سوریه، گفت: «جناح‌هایی که بخشی از عملیات سپر فرات که سال گذشته در مرز ترکیه با سوریه آغاز شد، را تشکیل می‌داده‌اند، هنوز عملیات در شمال غرب سوریه را آغاز نکرده‌اند.

وی افزود: «ارتش آزاد با پشتیبانی نیروهای ترکیه کاملا آماده ورود به منطقه است، اما تا به حال هیچ اقدامی صورت نگرفته است».

قابل توجه است شامل تعدادی از جناح های افراطی، شاید برجسته ترین جبهه پیروزی در فرمت جدید خود (و فتح الشام).

گفتنی است در ادلب تعدادی از گروه‌های مسلح تندرو مانند جبهه النصره که با نام جدید فتح الشام (آزادسازی شام) معروف است، حضوری فعال دارند.

ادلب در کنفرانس آستانه که توسط روسیه، ترکیه و ایران برگزارشد به عنوان منطقه‌ای خارج از نزاع و درگیری معرفی شد.

در 15 سپتامبر سال جاری کشورهای روسیه، ایران و ترکیه، اعلام کردند که نیروهایی برای حفظ امنیت در ادلب مستقر خواهند کرد.