چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » لی زیلدین نماینده کنگره آمریکا: میلیونها ایرانی در ایران رهبری بهتری را برای کشورشان می‌خواهند

لی زیلدین نماینده کنگره آمریکا: میلیونها ایرانی در ایران رهبری بهتری را برای کشورشان می‌خواهند

لی زیلدین نماینده کنگره آمریکا شب گذشته 12مهر 96 طی سخنانی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی درباره سیاست آمریکا در قبال نظام حاکم بر ایران گفت:‌ من بر این باور هستم که توافق اتمی با ایران بیشتر طرحی برای دستیابی این نظام به سلاح اتمی است تا این‌که طرحی باشد که از دستیابی آنها به سلاح اتمی جلوگیری کند. .. قدرت نفوذی که نظام حاکم بر ایران را پای میز مذاکره آورد با برداشتن تحریمها توسط ما از بین رفت و هیچ‌کدام از فعالیتهای بد ایران را شامل نشد.

وی افزود:‌ در سال 2009 وقتی که میلیونها ایرانی به خیابانها آمدند تا به انتخابات غیردموکراتیک اعتراض کنند، ما گفتیم که به ما ربط ندارد!اطلاعاتی داریم که در ایران میلیونها ایرانی وجود دارند که رهبری بهتری برای کشورشان می‌خواهند و من فکر کنم که این یک موضوع دیگری است که باید در نظر بگیریم. نه تنها درباره فعالیتهای ایران در کشورهای دیگر بلکه هم‌چنین درباره این‌که چطور رفتار نظام حاکم بر ایران را از درون آن تغییر دهیم. امیدوارم که برخورد بهتری داشته باشیم با ایرانیانی که می‌خواهند رهبری آنها کشورشان را در مسیر بهتری هدایت کند.