پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » کنگره آمریکا: لغو تحریم‌های ایران به افزایش کمک تهران به حزب‌الله انجامید

کنگره آمریکا: لغو تحریم‌های ایران به افزایش کمک تهران به حزب‌الله انجامید

کنگره آمریکا در حال بررسی سه لایحه برای افزایش تحریم‌های گروه حزب‌الله لبنان است. این در حالی است که بعضی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، ابراز عقیده کرده‌اند که لغو تحریم‌های ایران، به افزایش 800 میلیون دلاری کمک‌های تهران به شبه‌نظامیان وابسته به خود به طور سالانه انجامیده است.

به گزارش العربیه، برخی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کردند که هدف بخشی از تحریم‌های حزب‌الله لبنان، قطع کمک‌ها به این گروه است.

الیوت اِنگِل عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: «باید منابع پشتیبانی حزب‌الله را در محاصره قرار دهیم و این نیازمند تصویب قانون است».

اِنگِل در سخنانی در ساختمان کاپیتال اظهار داشت که بخش بزرگی از کمک‌های مالی که به حزب‌الله تعلق گرفت، پس از آن بود که توافق هسته‌ای با ایران امضا شد و در اثر آن، تهران مقادیر زیادی از اموال بلوکه شده‌اش را در نتیجه لغو تحریم‌ها، دریافت کرد.

سه لایحه به کنگره آمریکا برای تشدید تحریم‌های حزب‌الله لبنان ارائه شده که هدف از آن، قطع کمک‌های ایران و دیگر طرف‌ها به این حزب متهم به «اعمال خرابکارانه» در سراس جهان است.

از سویی اِد رویس رئیس کمیسون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «حضور حزب‌الله در دولت لبنان یک فاجعه است».

رویس افزود که در جریان سفر اخیرش به لبنان برای بررسی اوضاع سیاسی و تحریم‌های اعمال شده علیه حزب‌الله، خود را در اتاقی یافت که به گفته او «مزدوران حزب‌الله» نشسته بودند.

برخی از نمایندگان هم از تلاش‌های ایران برای برپایی کارگاه‌های ساخت موشک در سوریه و لبنان هشدار دادند.

تدیون کنندگان لایحه‌ها انتظار آن را دارند تا پس از تصویب شدن پیشنهادهایشان در کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم مصوبات را امضا کرده تا بتوان در مسیر جلوگیری از فعالیت حزب‌الله در لبنان، سوریه و سراسر جهان گام برداشت.