جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حمله شدید صادق لاریجانی به منتشرکنندگان اتهام «جاسوسی دخترش»

حمله شدید صادق لاریجانی به منتشرکنندگان اتهام «جاسوسی دخترش»

همزمان با حمله شدید رئیس قوه قضائیه ایران به منتشر کنندگان گزارشی مبنی بر «دستگیری» دخترش به اتهام «جاسوسی»، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران نیز مدعی شد که این انتشار این گزارش از «پروژه‌های سازمان‌های امنیتی غربی» است.

رئیس قوه قضائیه ایران روز چهارشنبه، ۱۲ مهر، در یک سخنرانی گفت که شایعات اخیر در مورد خانواده‌اش «ارزش پاسخگویی ندارد» و در عین حال به منتشرکنندگان این گزارش شدیداً حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، صادق لاریجانی منتشرکنندگان این گزارش را «اراذل و اوباش فراری فتنه ۸۸» خواند و مدعی شد که آنان «شناسایی» شده‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او از اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با عنوان «فتنه» نام می‌برند.

آقای لاریجانی گفت که منتشرکنندگان این گزارش «حقیرتر از آن هستند که بخواهیم پاسخی به آنان بدهیم. البته به اربابان آنها می‌گوییم که اگر هدفتان عقب‌نشینی جمهوری اسلامی و مسئولان قضایی از خدمت به مردم و حفظ نظام است، بسیار در اشتباهید».

وب‌سایت آمدنیوز روز ۹ مهرماه مدعی شده بود که پس از افشای پرونده «جاسوسی» زهرا لاریجانی، دختر صادق لاریجانی، برای سفارت بریتانیا در تهران، وی با دستور مستقیم وحید حقانیان، از مقامات دفتر رهبر جمهوری اسلامی و توسط نیروهای «اطلاعات سپاه بازداشت شده‌است».

محمود علوی، وزیر اطلاعات دولت دوازدهم، روز سه‌شنبه ۱۱ مهر، این گزارش را تکذیب کرده و گفته بود که این وزارتخانه «هیچ‌گونه اثری از اقداماتی که حتی ظن جاسوسی در مورد آن وجود داشته باشد دربارهٔ هیچ‌یک از اعضای خانواده آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه مشاهده نکرده‌است».

در همین حال رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مدعی شد که انتشار این گزارش توسط سازمان‌های امنیتی غربی و متحدان آنها در منطقه انجام شده‌است.

حسین طائب گفت: «با توجه به برخوردهای قانونی مؤثر قوه قضائیه در برخورد با مفسدین و عوامل نفوذی دشمن در سال‌های اخیر بالاخص دستگیری و اعلام محکومیت جواسیس دوتابعیتی وابسته به آمریکا و انگلیس و برخی سرویس‌های منطقه‌ای همکار آنان، این‌گونه هجمه‌ها و دروغ‌پردازی‌های عناصر وابسته به دشمن دور از انتظار نیست».

وی تهدید کرد که «در صورت نیاز و در زمان مقتضی جزئیات بیشتری» از «گردانندگان و عوامل همکار داخلی و شبکه تأمین مالی آنان» منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران همچنین مدعی شد که براساس «اطلاعات» این نهاد «در ماه‌های آینده این روند اتهام‌زنی‌ها و پرونده‌سازی‌های دروغین دربارهٔ موضوعات و شخصیت‌های دیگر» جمهوری اسلامی ادامه خواهد داشت.

وزیر اطلاعات روز چهارشنبه، ۱۸ مرداد، در جلسه با تعدادی از نمایندگان مجلس خبر داده بود که به افراد مرتبط با کانال تلگرامی آمدنیوز «تذکر» داده شده و «اقدامات در زمینه ایجاد جنگ روانی علیه این کانال به راه افتاده‌است».

رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران اعلام می‌کنند که وب‌سایت آمدنیوز توسط روح‌الله زم، فرزند محمد علی زم، معاون سازمان مناطق آزاد و از چهره‌های نزدیک به فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی اداره می‌شود. روح‌الله زم اما اعلام کرده که دیگر نقشی در اداره این وب‌سایت و کانال تلگرامی آن ندارد.

سازمان گزارشگران بدون مرز روز ۱۵ شهریور خبر داده بود که محمد میلاد زم، برادر روح‌الله زم، مؤسس وب‌سایت آمد نیوز از روز چهارم شهریور بازداشت شده‌است.

براساس این گزارش، پیش از این نیز دو خواهر و همسر یکی از خواهران آقای زم بازداشت شده و مدتی زندانی بودند.