چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ادروغان در دیدار با رهبری: آمریکا و اسرائیل درمورد کردستان عراق به توافق رسیده اند

ادروغان در دیدار با رهبری: آمریکا و اسرائیل درمورد کردستان عراق به توافق رسیده اند

 ادروغان در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی ایران کفت؛ آمریکا و اسرائیل درمورد کردستان عراق به توافق رسیده اند و برای کردستان سوریه هم همین طرح را میخواهند پیاده کنند!

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه آمریکا، فرانسه و اسرائیل می خواهند کشورها را در خاورمیانه تجزیه، و از این شرایط به نفع خود بهره برداری کنند، خاطرنشان کرد: آنها برای سوریه نیز همین نقشه را دارند و اتحاد و تصمیم واحد ایران و ترکیه در این خصوص بسیار مهم است.

اردوغان: آمریکا و اسرائیل درباره مسئله کردستان به توافق رسیده‌اند؛ برای سوریه نیز همین نقشه را دارند/ ایجاد اتحاد قدرتمند بین ایران و ترکیه در منطقه لازم است/ در خصوص سوریه و عراق به جمع‌بندی رسیدیم
«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه  با تأکید بر لزوم ایجاد اتحاد قدرتمند بین ایران و ترکیه در منطقه، گفت: در مذاکرات با رئیس جمهور  ایران در خصوص سوریه و عراق توانستیم به جمع‌بندی برسیم.
رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به لزوم اقدامات مشترک و همزمان ایران، ترکیه و عراق در مسئله کردستان عراق، گفت: بر اساس اسناد و شواهد غیرقابل انکار، آمریکا و اسرائیل در خصوص مسئله کردستان به یک توافق کلی رسیده‌اند و بارزانی با برگزاری همه‌پرسی، خطایی غیر قابل بخشش مرتکب شد.

اردوغان با بیان اینکه به‌جز اسرائیل، هیچ‌کس کردستان عراق را به رسمیت نشناخته است، گفت: همسایگان عراق، قطعاً نمی‌توانند این تصمیم را قبول کنند، بنابراین مسئولان کردستان عراق از این پس قدمی نمی توانند بردارند و راه رهایی نخواهند داشت.

اردوغان با تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور تا سطح ۳۰ میلیارد دلار، افزود: کارهای فراوانی وجود دارد که می‌توانیم با همکاری یکدیگر انجام دهیم اگرچه عده‌ای از گسترش این همکاری‌ها خوشحال نخواهند شد و تلاش خواهند کرد که این گام‌های مثبت را متوقف کنند.

رئیس‌جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد با برگزاری سالانه شورای راهبردی در ایران و ترکیه، تصمیمات و توافقات به طور جدی عملیاتی شود.