شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فوری؛ بیش از یکصد نفر از شاگردان و هواداران آقای کاظمینی بروجردی بازداشت شدند

فوری؛ بیش از یکصد نفر از شاگردان و هواداران آقای کاظمینی بروجردی بازداشت شدند

به گزارش منابع خبری «در تی وی» از روز گذشته بیش از یکصد نفر از شاگردان  و هواداران آقای کاظمینی بروجردی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

لازم به ذکر است که آقای کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی سیاسی، صبح روز بیستم شهریور 1396 برای سومین بار در دوره هشت ماهه مرخصی درمانی، به دادگاه ویژه روحانیت احضار شدند.

در دادگاه اخیر به ایشان گوشزد گردید که هنوز دو پرونده سیاسی دیگر برای ایشان باز است و ایشان با وجود سپری کردن و اتمام دوره حبس ده ساله که عملا یازده سال به طول انجامید، هنوز آزاد نیستند و پس از این به عنوان زندانی باید در دادگاه حاضر شود.

آقای بروجردی پس از گذراندن یازده سال حبس ممتد بدون داشتن حق مرخصی درمانی و حتی وکیل مستقل، دوران محکومیت سختی را در زندان های ایران گذراند و از شدت بيماري ها و عوارض گوناگون ناشي از شكنجه و حبس طولاني، بارها با خطر مرگ مواجه شد. در پی وخامت شدید وضعیت جسمی،  در ژانویه سال جاری ایشان عليرغم پايان يافتن دوران محكوميت ناعادلانه،  با گذاردن قرار كفالت و سپردن وثيقه سيصد ميليون توماني و تعهدات سنگين به سه سازمان امنیتی و قضایی ، به جاي آزادي کامل به مرخصی درمانی نامحدود آمد.