پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ظریف: وزیر خارجه پیشین عربستان در جواب پیام «دعوت به همکاری من» گفت، جهان عرب به شما هیچ ربطی ندارد

ظریف: وزیر خارجه پیشین عربستان در جواب پیام «دعوت به همکاری من» گفت، جهان عرب به شما هیچ ربطی ندارد

محمد جواد ظریف وزیر خارجه روز جمعه هفتم مهر در مصاحبه ای با خبرگزاری بلومبرگ اظهار داشت:‌ معتقدیم عربستان بازیگر بی‌نهایت مهمی در منطقه است که نقش آن باید مورد احترام قرار گیرد اما ما انتظار داریم که عربستان نیز به‌رسمیت بشناسد که ما بخش مهمی از این منطقه هستیم.

ظریف افزود:‌ همان‌طور که ما تلاش نکردیم عربستان را حذف کنیم سعودی هم باید از این توهم دست بردارد زیرا یک بار پیامی برای وزیر خارجه پیشین عربستان فرستاده به او گفتم ما آماده‌ایم که با شما کار کنیم تا که با هم بتوانیم در منطقه همکاری کنیم و او به من گفت جهان عرب به شما هیچ ربطی ندارد!

همچنین خبرگزاری فرانسه روز شنبه ۸مهر ۹۶ گزارش داد وزیر خارجه رژیم تهران هشدار داد تنها راه برای جلوگیری از فروپاشی توافق اتمی سرپیچی اروپا از هرگونه تحریم جدید آمریکا است.

این خبرگزاری افزود:‌ اگر دونالد ترامپ تصمیم بگیرد که عدم پایبندی ‘نظام حاکم بر ایران از توافق اتمی را اعلام کند، این امر می‌تواند راه را برای قانونگذاران آمریکایی و تحریمهای جدید باز کند که احتمالاً منجر به فروپاشی برجام می‌شود.

جواد ظریف گفت: اگر اروپا، ژاپن، روسیه و چین تصمیم بگیرند با آمریکا همراهی کنند، در اینصورت من فکر می‌کنم این پایان برجام خواهد بود.