جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آمریکا از تماس‎ مستقیم با کره شمالی خبر داد

آمریکا از تماس‎ مستقیم با کره شمالی خبر داد

به گزارش شبتاب نیوز به نقل از خبر گزاری بی بی سی رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، از تماس مستقیم واشنگتن با کره شمالی خبر داده است.

این خبر در حالی اعلام شده است که اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، هشدار داده بود اگر لازم شود برای دفاع از آمریکا و هم‌پیمانانش کره شمالی را نابود خواهد کرد و رهبر کره شمالی هم در واکنش اعلام کرده بود رئیس جمهوری “عقل‌باخته” آمریکا را با آتش مهار می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه (۳۰ سپتامبر) در پکن، پس از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، تایید کرد که ایالات متحده با کره شمالی “خطوط ارتباطی باز” دارد و احتمال مذاکره با کره شمالی را در دست بررسی دارد.

رکس تیلرسون درباره واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها بر سر برنامه هسته‌ای این کشور گفت: “ما سرگرم بررسی هستیم، پس منتظر خبرهای بیشتر باشید. ما خطوط ارتباطی باز با پیونگ یانگ داریم. وضعیت بی‌اطلاعی و بی‌خبری نیست. دو سه کانال ارتباطی با آنها داریم.”

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: “می‌توانیم با آنها حرف بزنیم، داریم با آنها حرف می‌زنیم”. او این فرضیه را تایید نکرد که چین واسطه تبادل پیام‌ بین آمریکا و کره شمالیست ودر عین حال گفت: “ما کانال‌های خودمان را داریم.”