جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » افزایش تلفات حمله تروریستی به مسجد شیعیان کابل به ۶ شهید و ۳۳ مجروح

افزایش تلفات حمله تروریستی به مسجد شیعیان کابل به ۶ شهید و ۳۳ مجروح

مسئولین بیمارستان مرکزی کابل اعلام کردند که در پی حمله انتحاری به مسجد عمومی قلعه فتح‌الله دست‌کم شش شهید و بیش از ۳۳ مجروح از محل انفجار به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

منابع امنیتی افغان اعلام کردند که نمازگزاران شیعه در حال خروج از مسجد عمومی قلعه فتح‌الله در شهر کابل هدف حمله انتحاری قرار گرفته‌اند.بر اساس این گزارش مهاجمان انتحاری با پوشش چوپان به این منطقه آمده بودند که یک نفر از مهاجمان خود را در ورودی مسجد منفجر کرده و مهاجم دیگر نیز توسط مردم زنده دستگیر شده است.«اسماعیل کاووسی» مسئول مطبوعاتی وزارت بهداشت و درمان به «صدای آمریکا» گفت که در این حمله 19 نفر زخمی شده‌اند.

اما مسئولین بیمارستان امداد کابل موسوم به «ایمرجنسی» تصریح کردند که تا کنون حدود 6 شهید و بیش از 33 زخمی از محل انفجار به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله انتحاری به نمازگزاران در قلعه فتح‌الله هیچ ارتباطی به این گروه ندارد.

گرچه تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما قبل از این نیز نمازگزاران شیعه بارها در کابل هدف حملات گروه تروریستی داعش قرار گرفته‌اند.