جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رحیم صفوی: رسیدن به مرزهای اسرائیل با مدافعان حرم امکان‌پذیر می‌شود

رحیم صفوی: رسیدن به مرزهای اسرائیل با مدافعان حرم امکان‌پذیر می‌شود

سردار یحیی رحیم صفوی، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید آمریکا تا سال ۲۰۲۵ ضعیف و اسرائیل تا ۲۵ سال آینده نابود خواهد شد.

رحیم صفوی شامگاه چهارشنبه ۵ مهر در اصفهان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را «بی‌عقل» و «نادان» توصیف کرد و گفت با «قدرت جهان اسلام و قدرت آسیایی با محوریت روسیه، چین و ایران»، «آمریکا تا سال ۲۰۲۵ رو به افول و ضعف خواهد رفت.»

او در مورد اسرائیل نیز گفت حزب‌الله لبنان با تجربه جنگ در سوریه با قدرت موشکی خود می‌تواند اسرائیل را نابود کند.

مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی افزود: «جمعیت مسلمانان عرب در فلسطین تا سال ۲۰۲۵ از یهودیان بیشتر می‌شود، هم‌اکنون نوار غزه در اختیار حماس است و جمعیت اصلی در کرانه باختری هستند و بدین ترتیب با برآورد رهبر انقلاب رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.»

یحیی رحیم صفوی با اشاره به سخنان آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران که در جنگ ایران و عراق گفته بود «راه قدس از کربلا می‌گذرد»، گفت: «مطمئن باشید با حضور مدافعان حرم رسیدن به مرزهای رژیم صهیونیستی نیز امکان‌پذیر می‌شود.»

این نخستین بار نیست که مقامات ارشد ایران از نابودی اسرائیل سخن می‌گویند. طرح مداوم شعار «نابودی اسرائیل» از سوی ایران یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های بحران در خاورمیانه است و اسرائیل نیز همواره با تأکید بر این رویکردِ ایران بر تشدید فشارهای بین‌المللی بر جمهوری اسلامی پای فشرده است.

در روزهای گذشته اسرائیل بارها نگرانی خود را از قدرت‌گیری ایران پس از بیرون راندن داعش در سوریه و منطقه ابراز داشته بود. اسرائیل از آن بیم دارد که پس از داعش، ایران در منطقه جایگزین این گروه شود و موجودیت این کشور را به خطر بیندازد.