چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » موضعگیری آمریکا، فرانسه و انگلستان علیه آزمایش موشکی نظام حاکم بر ایران

موضعگیری آمریکا، فرانسه و انگلستان علیه آزمایش موشکی نظام حاکم بر ایران

کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلستان علیه آزمایشهای موشکی نظام حاکم بر ایران موضعگیری کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در یک پیام توئیتری تأکید کرد: حکومت ایران، یک موشک بالستیک را به‌طور آزمایشی پرتاب کرد. این آزمایش موشکی نشانه ضعف توافق اتمی با رژیم ایران است. این توافقی نیست که ما باید داشته باشیم.

وزارت‌خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌یی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به پرتاب موشک بالستیک جدید توسط نظام حاکم بر ایران، از آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل‌متحد خواست تا گزارش کاملی درباره این اقدام حکومت ایران تهیه کند.

در این بیانیه آمده است: فرانسه از رژیم ایران می‌خواهد تمام فعالیتهای بی‌ثبات کننده خود در منطقه را متوقف کند. فرانسه هم‌چنین همراه با متحدانش، به‌ویژه متحدان اروپایی‌اش، خواهان پایان گرفتن فعالیتهای موشکی و اقدامات بی‌ثبات کننده نظام حاکم بر ایران خواهد شد.»

بوریس جانسون وزیرخارجه انگلستان اعلام کرد، انگلستان از این اقدام رژیم ایران به‌شدت نگران است، آن را با قطعنامه‌های سازمان ملل ناهمخوان می‌داند و از نظام حاکم بر ایران می‌خواهد به اعمال تحریک‌آمیز خود خاتمه دهد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ بوریس جانسون به قطعنامه 2231سازمان ملل اشاره کرد که توسط شورای امنیت در 20ژوییه 2015اجرایی شد. این قطعنامه بر اهمیت یافتن راه‌حلهای دیپلوماتیک برای اطمینان از این‌که برنامه اتمی حکومت ایران منحصراً با اهداف صلح‌آمیز پیش می‌رود تأکید کرده است.

نظام حاکم بر ایران ادعا کرده که موشک زمین به زمین خرمشهر با برد دو هزار کیلومتر را با ‘موفقیت’ آزمایش کرده‌ است.