پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اهواز: اجتماع کارگران جایگاه‌های سوخت با درخواست ثبات و امنیت شغلی

اهواز: اجتماع کارگران جایگاه‌های سوخت با درخواست ثبات و امنیت شغلی

گروهی از کارگران جایگاه‌های سوخت اهواز صبح دوشنبه سوم مهر با درخواست امنیت شغلی مقابل ساختمان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اهواز تجمع کردند.

واگذاری جایگاه‌های سوخت اهواز به بخش خصوصی به اخراج تعدادی از کارگران انجامیده و کارگران شاغل نیز در آستانه اخراج قرار گرفته‌اند.

یکی از تجمعات اعتراضی کارگران اخراج شده

یکی از کارگران حاضر در اجتماع امروز به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفته است خریداران جایگاه‌های بنزین قصد دارند کارگرانی را که ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار دارند، اخراج یا وادار به کار با دستمزد ۵۰۰ هزار تومان در ماه کنند.

سه ماه پیش هم به روشی مشابه تعدادی از کارگران جایگاه‌های سوخت اهواز از کار بیکار شدند. کارگرانی که در اعتراض به آن اخراج‌ها، مقابل مرکز پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در منطقه چهارشیر اهواز تجمع کرده بودند گفتند قرار بوده بعد از فروخته شدن جایگاه‌ها، کارگران اخراج نشوند اما «کارفرماهای جدید در ابتدا حقوق کارگران را پنج میلیون ریال اعلام کردند و بعد از آن با بهانه‌های دیگری ما را اخراج کردند و نیروهای جدید را به کار گرفتند.»

حدود ۷۰ کارگر در ۱۲ جایگاه سوخت اهواز که به بخش خصوصی واگذار شده‌اند کار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، در اجتماع امروز کارگران، مسئول حراست و رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اهواز در جمع کارگران حاضر شده و با آنها گفت و گو کرده‌اند.

اسد میرعالی، رئیس روابط عمومی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفته است واگذاری جایگاه های بنزین به بخش خصوصی در مزایده و در یک روال قانونی انجام شده، خریداران هنوز جایگاه را تحویل نگرفته‌اند و «هنوز هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است».

علاوه بر اهواز، در شهرهای دیگر نیز خصوصی‌سازی جایگاه‌های سوخت به بیکاری کارگران انجامیده و تجمعات اعتراضی کارگران اخراج شده را درپی داشته است.