جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اعزام هزاران پلیس به کاتالونیا برای جلوگیری از برگزاری رفراندوم استقلال
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-09-15 10:55:17Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

اعزام هزاران پلیس به کاتالونیا برای جلوگیری از برگزاری رفراندوم استقلال

در اقدامی با هدف جلوگیری از برگزاری رفراندم استقلال، دولت اسپانیا یک افسر گاردملی این کشور را به فرماندهی پلیس کاتالونیا منصوب کرده است.

همزمان، دولت اسپانیا در حال اعزام هزاران نیروی پلیس اضافی به کاتالونیا است تا جلوی برگزاری همه پرسی استقلال را بگیرند. دولت محلی کاتالونیا قصد دارد این رفراندوم را روز دوشنبه اول اکتبر (۱۰ مهر) برگزار کند.

دادگاه قانون اساسی اسپانیا، پیشتر با ملغی اعلام کردن مصوبه پارلمان کاتالونیا در مورد رفراندم استقلال، این همه‌پرسی را غیرقانونی خوانده و دستور توقیف برگه‌ها و سایر ملزومات رای گیری را صادر کرده بود. در مقابل، دولت کاتالونیا گفته که مصمم به برگزاری همه پرسی است.

شنبه ۲۳ سپتامبر (اول مهر) دادستانی کل اسپانیا اعلام کرده که دیگو پرز دلوس کوبوس، یک سرهنگ گارد ملی، قرار است به طور همزمان فرماندهی نیروهای پلیس محلی و ملی را در این منطقه خودگردان به عهده بگیرد.

مادرید دلیل اتخاذ این تصمیم جدید را، “هماهنگی بهتر” نیروهای پلیس وابسته به دولت مرکزی و نیروهای پلیس دولت محلی کاتالونیا عنوان کرده است. مقام های کاتالونیا تصمیم دولت اسپانیا را رد کرده و آن را دخالت در حیطه وظایف پلیس محلی دانسته اند.