سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » وضع جسمانی رضا شهابی وخیم‌تر شده است

وضع جسمانی رضا شهابی وخیم‌تر شده است

رضا شهابی که از ۱۸ مرداد در اعتصاب غذا به سر می‌برد، از روز سه شنبه  ۲۸ شهریور خوردن چای و قند را هم متوقف کرده است. او در صورت عدم توجه به خواسته هایش، از خوردن آب هم امتناع خواهد کرد. یک «مسئول ارشد امنیتی» گفته است دستگیری دوباره شهابی به دلیل تداوم فعالیت‌های سندیکایی اوست.

ربابه رضایی، همسر رضا شهابی، روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت با او ملاقات کابینی داشته است. شهابی در چهل و چهارمین روز اعتصاب غذا به شدت لاغر شده و توان راه رفتن ندارد. او به تشخیص پزشک زندان از ۲۲ شهریور بایستی توسط پزشک متخصص معاینه می‌شد اما تاکنون نه معاینه شده و نه به بیمارستان منتقل شده است.

سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در اطلاعیه‌ای نوشته است یک «مسئول ارشد اطلاعاتی» به شهابی گفته دستگیری دوباره او با وجود پایان محکومیت، «گوشمالی به خاطر تداوم فعالیت‌های سندیکایی» است

رضا شهابی در پی تهدید ضبط ملک وثیقه‌گذار به زندان رجایی شهر (گوهر دشت) مراجعه کرد و در دفتر زندان برگه آزادی را در پرونده خود دید. به نوشته سندیکای شرکت واحد، یک شب پیش از مراجعه رضا شهابی به زندان «با زندان تماس گرفته شده» و از مسئولان زندان خواسته شده شهابی را در زندان نگه دارند.

رضا شهابی در بازداشت‌های متعدد در اثر خشونت ماموران و شکنجه‌های جسمی و روانی در زندان با مشکلات جسمی زیادی رو به رو شد. اکنون ۴۴ روز از اعتصاب غذای او می‌گذرد و حیات او بیشتر در معرض خطر قرار گرفته است.

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، علاوه بر رضا شهابی، محمد نظری، سعید شیرزاد و سعید پورحیدر، سه زندانی سیاسی دیگر زندان گوهردشت نیز هنوز در اعتصاب غذا هستند. این سه زندانی از جمله بیش از ۵۰ زندانی سیاسی ای هستند که در اواخر مرداد در اعتراض به شرایط زندان به طور دسته‌جمعی اعتصاب غذا کردند.