جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مجلس نمایندگان آمریکا به منع فروش هواپیما به ایران رأی داده است

مجلس نمایندگان آمریکا به منع فروش هواپیما به ایران رأی داده است

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه ۲۲شهریور ۹۶ لوایحی را به تصویب رساند که مانع از فروش هواپیماهای تجاری به  ایران می‌شود با وجود هشدار برخی از دموکرات ها که این امر ممکن است توافق بین‌المللی برای مهار برنامه تسلیحات اتمی این کشور را تضعیف نماید، این لوایح تصویب شد.

نماینده پیتر روسکام (‌جمهوریخواه از ایلی نویز) دو متمم به هزینه‌های دولت برای سال ۲۰۱۸ پیشنهاد کرد که به‌طور مشخص استفاده ازمنابع مالی برای دادن اجازه به تبادلات مالی برای فروش را ممنوع می‌کند و اداره کنترل داراییهای خارجی را از صدور اجازه برای فروش هواپیما به ایران منع می‌کند.

روسکام گفت آمریکا باید از فروش هواپیما به ایران با توجه به تاریخچه این نظام در استفاده از هواپیماهای تجاری برای انتقال منابعی مانند تسلیحات و نیرو برای حمایت از بشار اسد خودداری کند.

روسکام درخلال جلسه مجلس نمایندگان گفت: «تازمانی که نظام حاکم بر ایران دست از به‌کارگیری هواپیماهای تجاری در حمایت از تروریستها و جنایتکاران جنگی بردارد شرکتهای غربی نباید اجازه فروش هواپیماهای بیشتری را به شرکتهای هواپیمایی این نظام داشته باشند که آنها بتوانند برای سوخت رساندن به جنگ بیرحمانه اسد استفاده کنند».

هردو متمم روسکام با رای شفاهی به تصویب رسید. متمم های مشابهی توسط روسکام سال پیش به‌عنوان بخشی از لایحه بودجه تصویب شده بود ولی به قانون تبدیل نشد.

روسکام و سناتور مارکو روبیو در آوریل از دونالد ترامپ خواستار تعلیق فروش هواپیما به ایران شده بودند.