پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پایان موقت اعتصاب‌غذا توسط گروهی از زندانیان سیاسی گوهردشت

پایان موقت اعتصاب‌غذا توسط گروهی از زندانیان سیاسی گوهردشت

گروهی از زندانیان سیاسی گوهردشت طی بیانیه‌یی درباره پایان موقت اعتصاب غذا، اعلام کردند:
ملت شریف ایران،
نهادهای بین‌المللی و حقوق‌بشری،
هم‌چنان که استحضار دارید ۴۰روز از اعتصاب‌غذای ما زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان گوهردشت در اعتراض به سلب حقوق اولیه انسانی و رفتارهای خشن و مغایر کرامت انسانی زندانیان می‌گذرد.

طی این مدت از ابتدایی‌ترین امکانات ِ حتی قانونی زندان و دسترسی به رسیدگیهای قانونی زندان و دسترسی به رسیدگیهای پزشکی محروم بوده‌ایم. اگر ‌چه دست‌اندرکاران و مسئولان زندان و قوه ‌قضاییه سعی در انکار اعتراض و اعتصاب ما داشته‌اند، اما هم‌چنان بر پیگیری مطالباتمان پای خواهیم فشرد.

به‌رغم این‌که تاکنون هیچ‌کدام از خواسته‌های ما اجابت نشده و کماکان در شرایط غیرانسانی زندان به‌سر می‌بریم، ولی بنا‌به‌ درخواست افراد و گروههای اجتماعی و سیاسی داخل کشور از جمله فعالان کارگری، زنان، معلمان، دانشجویان، زندانیان سیاسی کنونی و سابق، و مادران پارک لاله و نیز پارلمانترهای انگلستان، ایتالیا، آلمان و پارلمان اروپا، سازمان عفو بین‌الملل و سایر شخصیتها و نهادهای حقوق‌بشری بین‌المللی و نگرانی خانواده‌هایمان، با احترام و سپاس از حمایتهای بی‌دریغتان، از روز جمعه ۱۷شهریورماه ۹۶ پس از ۴۰روز موقتاً به اعتصاب‌غذای خود پایان می‌دهیم و آن را به روزه سیاسی اعتراضی تبدیل می‌کنیم و چنان‌چه مطالبات ما محقق نشود مجدداً اعتصاب‌غذا را آغاز خواهیم کرد.