جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حمید بقایی: دادگاه بنده باید به طور علنی و با حضور مردم و رسانه های آزاد برگزار شود

حمید بقایی: دادگاه بنده باید به طور علنی و با حضور مردم و رسانه های آزاد برگزار شود

به گزارش شبتاب نیوز حمید بقایی در کانال تلگرامی خود مطلبی تحت عنوان «سخنی با ملت بزرگ ایران» منتشر ککرد که در این مطلب تاکید کرد که باید دادگاه به طور علنی و با حضور مردم و رسانه های آزاد برگزار شود، تا صحّت و سقم ادعای اینجانب را مردم عزیز خود تشخیص دهند.

مطلب منتشر شده در کانال حمید بقایی به شرح زیر است:

اینجانب حمید بقایی در مورخ 18 خرداد 1394 توسط سازمان اطلاعات سپاه در خیابان دستگیر شده و بعد از انتقال به دادسرا و تشریفات قضائی به زندان بند الف منتقل شدم. در سازمان اطلاعات سپاه با طرح مسائل عجیب و غریب از جمله جاسوسی خود و اعضای دولت سابق برای اسرائیل و انگلیس و … ، تلاش برای براندازی نظام با کمک لشگر جنیان، هماهنگی با اوباما برای تحریم ایران، یهودی بودن برخی اعضای دولت سابق، انتقال میلیاردها تومان پول به یونان، خرید یک میلیون متر زمین در کیش، جن گیری ، رمالی ، قاچاق اشیاء تاریخی و … و فشار سنگین برای اعتراف اجباری به جرم های شرم آور متعدد مواجه گردیدم. پس از چند ماه توسط قوه قضائیه در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفتم و مجدداً همان مسائل ، رفتارها و فشارهای روانی برای اخذ اعتراف اجباری ادامه یافت. سرانجام با مقاوت اینجانب در مواجهه با خواسته ها ی ناحق و فشارهای بازجویان، بدون وثیقه و به دستور رهبر معظم انقلاب در 28 دیماه 1394 بعد از گذشت 7 ماه و نیم زندان انفرادی آزاد شدم. یک سال و نیم بعد مجدداً در تاریخ 18 تیر 1396 در خیابان دستگیر شده و تا لحظه آزادی و برای نشان دادن ظلم و اجحاف مسئولان قضایی تماماً در اعتصاب غذای خشک بسر بردم، که با محبت مردم عزیز در سپردن وثیقه آزادی خود را بدست آوردم. سرانجام پس از 27 ماه رسیدگی به ظاهر قضائی که مشقات زیاد از جمله 2 بار دستگیری آنهم در خیابان ، 2 بار ریختن به منزل ، نزدیک به 250روز بازداشت انفرادی ، بازجویی های طولانی مدت روزانه و شبانه، تهدیدها و فشارهای روانی و جسمی و از جمله محرومیت از دیدن آفتاب در یک دوره 5 ماهه در وزارت اطلاعات ، تحت فشار قرار گرفتن خانواده و… زمان جلسه دادگاه قوه قضائیه را اعلام کرده‌اند. با مطالعه اجمالی وکیل اینجانب ، مشخص شد که از آنهمه اتهام از جمله جاسوسی خود و اعضای دولت سابق برای اسرائیل و انگلیس، تلاش برای براندازی نظام با کمک لشگر جنیان، هماهنگی با اوباما برای تحریم ایران، یهودی بودن برخی اعضای دولت سابق، انتقال میلیاردها تومان پول به یونان، خرید یک میلیون متر زمین در کیش، جن گیری ، رمالی ، قاچاق اشیاء تاریخی و…. که مطرح کرده بودند اثری در کیفرخواست نیست و تنها مواردی که قبلاً و از سوی رسانه های زنجیره ای جریانات سیاسی مطرح شده بود در کیفرخواست رسوب کرده است و این امر و نیز اینکه اینجانب با شکایت دولت حسن روحانی و به دستور دستگاه قضایی به جای احضار توسط عوامل سازمان اطلاعات سپاه در خیابان دستگیر و بازداشت شدم ، نشان می دهد که قصد از برخورد با بنده امری سیاسی بوده است. و هیچ یک از اتهامات فعلی بازداشت انفرادی 8 ماهه بنده را توجیه نمی نماید. برای این منظور و به عنوان حق شهروندی اعلام می کنم که باید دادگاه به طور علنی و با حضور مردم و رسانه های آزاد برگزار شود تا صحّت و سقم ادعای اینجانب را مردم عزیز خود تشخیص دهند. چراکه بنظر بنده دستگاه قضائی در برخورد با اینجانب تاکنون رعایت حق را بعمل نیاورده است و دلایل خود را در این رابطه در دادگاه علنی اعلام خواهم کرد. تا ببینند آیا 8 ماه بازداشت و بازرسی شبانه منزل و … قانونی بوده است یا خیر؟

لازم به ذکر است همانطور که بارها اعلام کرده ام هیچگونه دستور و یا اقدام خلاف قانونی از طرف اینجانب وجود ندارد و اگر کسی مدعی خلاف این سخن است مستندات متقن و دلایل قانونی خود را بجای کلی گوئی منتشر نماید.
لذا از مردم عزیز نیز درخواست می‌کنم که پرونده و دادگاه اینجانب و مسائل آن را با دقت نظر دنبال نمایند. در روزهای آتی جزئیات موارد اتهامی و سایر موارد را به استحضار عموم جامعه خواهم رساند.