جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مخالفان قطری: دوحه همواره از تروریسم حمایت کرده است

مخالفان قطری: دوحه همواره از تروریسم حمایت کرده است

خالد الهیل سخنگوی اپوزیسیون قطر روز پنجشنبه 14 سپتامبر 2017 گفت، مقامات قطر با پرداخت رشوه و راه‌اندازی کمپین رسانه‌ای علیه مخالفان تلاش کردند که از برگزاری اولین کنفرانس مخالفان در لندن جلوگیری کنند.

وی گفت :«ضروری است که مسئله تغییر نظام حاکم بر قطر را به دلیل حمایتش از تروریسم مورد بررسی قرار گیرد».

الهیل در مراسم افتتاح این کنفرانس طی سخنانی گفت: «مقامات قطر شهروندان بسیاری را از «حق ملیت» خودشان محروم کرده‌اند و بسیاری از آنها را دستگیر کرده‌اند».

وی گفت: «با همه این مسائل اما راه تغییر و دگرگونی برای مردم قطر آسان نیست».

خالد الهیل افزود: «برگزاری این کنفرانس نقطه عطفی در تاریخ برای قطر در آینده خواهد بود».

الهیل تاکید کرد: «سیاست دوحه به عاملی برای از بین بردن وحدت کشورهای عربی تبدیل شده است».

در همین حال شماری از سخنرانان شرکت کننده در کنفرانس مخالفان قطر در لندن اعلام کردند که بقای شورای همکاری خلیج رکن اساسی در ثبات خاورمیانه به شمار می رود.

شرکت کنندگان در این کنفرانس، با اشاره به آگاهی کامل قطر از حمایت مالی برخی نهادهای این کشور از ترویسم، گفتند:« تامین مالی تروریسم در یک کشور نمی تواند خارج از آگاهی دولت‌ صورت بگیرد».

دانیل کوزینسکی گفت: «ما می‌خواهیم بفهمیم که چگونه کشوری کوچک چون قطر می‌خواهد وحدت کشورهای عربی خلیج را از بین ببرد».

شرکت کنندگان در کنفرانس اشاره به مبارزه مستمر و موثر سعودی با سازمان‌های تروریستی اشاره کرده و از عملکرد ریاض در این زمینه قدردانی کردند.

کنفرانس مخالفان قطر تاکید کردند که سیاست ضد تروریسم غرب بر هماهنگی بین‌المللی در جنگ علیه این پدیده بسیار تاثیر گذاشته است.

این کنفرانس برای اولین بار با مشارکت شماری از سیاست گذاران از سراسر جهان، دانشگاهیان و شهروندان قطری فعال در زمینه وضعیت دموکراسی، حقوق بشر، آزادی‌ها رسانه‌ای و زمینه‌های مبارزه با تروریسم در لندن برگزار می شود.

سازماندهی این کنفرانس به وسیله خالد الهیل تاجر قطری و گروهی از مخالفان این کشور که برای یافتن راه حل منطقی برای بحران کنونی و ثبات و امنیت آینده کشورشان تلاش می‌کنند، انجام گرفته است.