به گزارش خبرگزاری آناتولی در بیانیه‌ای که کاخ سفید در این باره صادر کرده، آمده است: «ترامپ با ولیعهد ابوظبی درباره تلاش‌های جاری برای فرونشاندن بحران قطر، گفت‌وگو کرد.ترامپ در گفت‌وگو با ولیعهد ابوظبی بر اهمیت اتحاد میان شرکای ایالات متحده در منطقه و ضرورت فعالیت بیشتر هم کشورها برای مقابله با کمک‌رسانی به گروه‌های تروریستی، تاکید کرد».

تماس تلفنی ترامپ پس از اقدام تحریک‌آمیز قطر علیه چهار کشور بایکوت کننده دوحه صورت گرفت. چهار کشور سعودی، امارات، بحرین مصر، با خواست توقف پشتیبانی قطر از تروریسم، با این کشور قطع رابطه کرده‌اند.

در افتتاحیه صد و چهل و هشتمین نشست عادی وزرای امور خارجه کشورهای ضو اتحادیه عرب، سلطان بن سعد المریخی وزیر مشاور در امور خارجه قطر، روابط کشورش با ایران را توجیه کرده و نظام این کشور را «شریف» توصیف کرد.

در مقابل، احمد قطان سفیر سعودی در مصر و نماینده‌اش در اتحادیه عرب، با یادآور شدن آن‌چه «توطئه‌های ایران علیه کشورهای خلیج» توصیف کرد، گفت که قطر به خاطر روابطش با ایران پشیمان خواهد شد.

از سویی سامح شکری وزیر امور خارجه مصر، سخنان نماینده قطر در اتحادیه عرب را غیر قابل قبول دانست و گفت: «دوحه به حمایت از تروریسم و بر هم زدن ثبات کشورهای منطقه ادامه می‌دهد».

شکری افزود: «همه ما از گذشته قطر در پشتیبانی از تروریسم و اسلحه و اموالی که برای گروه‌های تندرو در لیبی، سوریه، یمن و مصر فراهم کرده، آگاهیم. اقدام‌های قطر در مصر باعث به شهادت رسیدن بسیاری از شهروندان مصری شده است».