سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صفحه اول » دستهبندی نشده » محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران، بازداشت شد

محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران، بازداشت شد

محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، روز  سه شنبه ۲۱ شهریور ماه در خانه خود بازداشت شد.

کمپین حقوق بشر ایران از قول بهشتی لنگرودی نوشته است: «در صورت بازگشت به زندان، اعتصاب غذا قطعی است. نه به این دلیل که تحمل زندان برایم سخت است، خیر. اما سکوت در برابر ظلم برایم واقعا سخت است.»

ماموران دادستانی صبح روز دوشنبه ششم شهریور ماه در تماس تلفنی به او خبر داده‌ بودند دستور ضبط وثیقه‌اش صادر شده و او پس از ابلاغ کتبی حکم، ۱۰ روز برای مراجعه به دادستانی فرصت دارد: حکم بازگشت دوباره محمود بهشتی لنگرودی به زندان صادر شد

بهشتی لنگرودی این حکم را غیرقانونی خوانده و گفته بود در موعد مقرر به دادستانی مراجعه می‌کند اما با پای خود به زندان باز نخواهد گشت.

این در حالی است که احضار یا ابلاغ تلفنی اقدامی غیرقانونی است.

سایت کلمه اما گزارش کرده است هفته گذشته وثیقه‌ این فعال صنفی از سوی دادستانی ضبط شده است.

محمود بهشتی لنگرودی سال گذشته و پس از سه بار اعتصاب غذا و وخامت حال جسمانی اش، به توصیه پزشکان و با موافقت دادستانی از بیمارستان به خانه رفت و بنا بر این شد که به زندان بازنگردد.

یک ماه پس از آزادی او اما نخستین نامه‌ ضبط وثیقه او به دست وثیقه گذارش رسید. نامه‌های دوم تا پنجم هم هر کدام به فاصله‌ یک ماه برای بهشتی ارسال شد و او هر بار خود را به دادستانی معرفی کرد.

به دنبال یکی از مراجعات، مقام مسئولی که حاجی مرادی (بدون ذکر نام) معرفی شده و گویا معاون دادستان تهران در امور «زندانیان سیاسی» است، به بهشتی لنگرودی گفته است این نامه‌ها به صورت معمول و بر اساس سیکل اداری فرستاده می‌شوند و در نهایت دادستانی دستور توقف صدور اخطارهای ضبط وثیقه را صادر می‌کند.

حالا اما و به فاصله یک هفته پس از ضبط وثیقه‌ بهشتی، او در خانه خود بازداشت شده است تا به زندان برگردد.

این فعال مدنی پیشتر در نامه‌ای از تشدید روند تهدیدهای دادستانی و تلاش برای بازگردانده شدنش به زندان در پی دستگیری دوباره اسماعیل عبدی، دیگر فعال کانون صنفی معلمان خبر داده بود.