پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » کره شمالی آزمایش اتمی می‌کند و نظام ایران هم دنبال سلاح اتمی است

کره شمالی آزمایش اتمی می‌کند و نظام ایران هم دنبال سلاح اتمی است

به گزتارش تلویزیون العربیه 16شهریور 96 کره شمالی آزمایش اتمی می‌کند و نظام ایران هم دنبال سلاح اتمی است.
میان این دو کشور همکاریهای نظامی و اتمی وجود دارد. گزارشها نشان می‌دهد نظام ایران از ابتدا از تجارب تکنولوژی موشکی کره شمالی استفاده کرده است. این دو کشور در طراحی و ساخت این موشک ها با هم همکاری دارند.

موشکهایی که نظام ایران مدعی ساخت آنهاست به میزان بسیار زیادی شبیه به موشکهای کره شمالی است.

در حالی که کره شمالی در خاکش آزمایش اتمی می‌کند، نظام ایران نیز موشکهای بالستیکی‌اش را آزمایش می‌کند. این نظام با دخالت در کشورهای خاورمیانه، منطقه را بی‌ثبات می‌کند.
نیکی هیلی در این رابطه می‌گوید «تکنولوژی موشکی از تلاش برای به‌دست آوردن سلاح اتمی جدا نیست. این را کره شمالی اثبات کرده است.

آمریکا عقیده دارد نظام ایران بارها توافق اتمی را نقض کرده است. نیکی هیلی در این رابطه می‌گوید: «نظام ایران بارها تهدید کرده که توافق اتمی را زیر پا می‌گذارد و به برنامه اتمیش بیشتر از گذشته باز خواهد گشت»

محمد عباس ناجی از کارشناسان امور ایران به العربیه گفت:
روشن است که نظام ایران تلاش می‌کند برنامه‌های موشکی‌اش را ادامه بدهد چرا که این نظام عقیده دارد دلایل سقوط نکردن نظام کره شمالی این است که آمریکا همان برخوردی که با نظام صدام حسین کرد را با کره شمالی نمی‌تواند بکند چرا که این رژیم سلاح اتمی دارد.

همکاری میان نظام ایران و کره شمالی از نیمه دهه هشتاد شروع شد و فکر می‌کنم برخلاف فشارهایی که بر روی کره شمالی و خودش وجود دارد این همکاریها ادامه خواهد داشت.