جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » فرمان صریح “مقتدا صدر” به “نیروهای مسلح تحت امر خود” معروف به “سرایا الاسلام” به ادغام در چهارچوب ارتش سراسری و رسمی عراق!

فرمان صریح “مقتدا صدر” به “نیروهای مسلح تحت امر خود” معروف به “سرایا الاسلام” به ادغام در چهارچوب ارتش سراسری و رسمی عراق!

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق پنجشنبه 7 سپتامبر، نام موسسه‌های دینی، مردمی و حتی نظامی وابسته به خود را اعلام کرد و از شاخه نظامی جریان خود خواست به نیروی نظامی رسمی عراق بپیوندد.صدر بدین ترتیب تلاش کرد تا راه را بر روی موسسه‌هایی که مدعی هستند وابسته به جریان صدر هستند، ببندد.

صدر در بیانیه خود اعلام کرد تنها چهار موسسه وابسته به خود دارد که عبارتند از: «دفتر صدر در نجف، دفتر ویژه خود و تشکیلات وابسته به آن، شاخه نظامی معروف به گردان‌های صلح (سرایا اسلام) و کمیته‌های تظاهرات».

بیانیه مقتدی صدر

و همچنین از شاخه نظامی جریان صدر خواست برای پیوستن به نیروی نظامی عراق یا حشد الشعبی در صورتی که از دولت مرکزی دستور بگیرد، بپیوندند. او خواستار آن شد که این اقدام پس از آزاد سازی تمام مناطق عراق از تصرف داعش صورت گیرد. او همچنین از کمیته‌های تظاهرات خواست تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کنند.

مقتدی صدر از هواداران خود خواست، حقوق خود را نادیده نگیرند و در انتخابات آنیده، آرای خود را پراکنده نکنند تا به گفته او، اجازه بازگشت فاسدان را به قدرت ندهند.