پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » هزینه استقرارآمریکا و روسیه در سوریه را نظام درمانده حاکم بر ایران پرداخته، و استفاده استراتژیک آن را اسرائیل- عربستان برده اند!!!

هزینه استقرارآمریکا و روسیه در سوریه را نظام درمانده حاکم بر ایران پرداخته، و استفاده استراتژیک آن را اسرائیل- عربستان برده اند!!!

امروز کشور سوریه یک پارچه نیست. پارچه ای قطعه قطعه شده میان آمریکا وروسیه است. هرروز دراستراتژیک ترین نقاط سوریه یک پایگاه جدید آمریکایی سر از خاک بیرون می آورد. هرگز این چنین حضور آمریکا در خاورمیانه و در جوارمرزهای اسرائیل گسترده نبوده است!

از « رمیلان» تا « میستانور»؛ با ۱۰ پایگاه نظامی آمریکا در شمال سوریه آشنا شوید + نقشه میدانی و تصاویر

پایگاه های آمریکا در سوریه

ساخت پایگاه های نظامی در سوریه امروز به بستری برای تجزیه شمال و شمال شرق این کشور و تهدید مابعد داعش تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، یک سال از رسانه ای شدن خبر ساخت پایگاه های نظامی مجهز آمریکا و استقرار نیروهای ارتش این کشور در شمال سوریه گذشت اما همچنان جزئیاتی از این پایگاه ها به بیرون درز پیدا نکرده است، موضوعی که در ماه های گذشته به یکی از پرسش های اصلی رسانه ها تبدیل شده است.

مبارزه با تروریسم، بهانه آمریکایی ها برای تجاوز به خاک سوریه و اشغال بخش های شمالی این کشور به شمار می آید؛ ساخت پایگاه های نظامی امروز هم به بستری برای تجزیه شمال و شمال شرق سوریه تبدیل شده است.

در حال حاضر، آمریکا، ۱۰ پایگاه نظامی مجهز در شمال سوریه احداث کرده که به تفکیک استان ها به شرح ذیل است:

استان حسکه سوریه: ۴ پایگاه نظامی

پایگاه نظامی « رمیلان» در شمال شرق استان حسکه و شرق شهر مرزی قامشلی واقع شده و بزرگترین مقر نیروهای آمریکایی در سوریه محسوب می شود. آمریکایی ها کار ساخت این پایگاه نظامی را از اکتبر سال ۲۰۱۵ آغاز کرده اند.

در یک سال گذشته هم ظرفیت این مقر دو برابر شده است. پایگاه « الرمیلان» به اتاق عملیات نیروهای آمریکایی تبدیل شده و به صورت گسترده از نیروهای دموکراتیک کرد پشتیبانی نظامی می‌کند.

 

حومه پایگاه نظامی «رمیلان» همچنین به باند پرواز و فرود مجهز شده است، تعداد زیادی از عملیات جنگنده های آمریکایی در مناطق مختلف سوریه از طریق این مقر صورت می گیرد؛همه امکانات لازم برای فرود بالگردهای نظامی هم در این پایگاه تدارک دیده شده است.

پایگاه نظامی « تل بیدر» یکی دیگر از پایگاه های نیروهای آمریکایی در استان حسکه است که ۱۰۰ تن از نیروهای « رنجر» ارتش این کشور در آن حضور دارند. این پایگاه به باند فرود و پرواز برای بالگردهای نظامی مجهز است؛ آموزش به عناصر مسلح در این پایگاه انجام می شود.

در پایگاه نظامی « تل تمیر» که در نزدیکی مرزهای ترکیه واقع شده نیروهای خارجی ائتلاف به همراه نیروهای آمریکایی مستقر شده اند. « الشدادی»، چهارمین پایگاه نظامی دولت آمریکا در استان حسکه سوریه محسوب می شود و ۱۵۰ تن از نیروهای ارتش آمریکا در این پایگاه حضور دارند. این پایگاه در جنوب استان حسکه واقع شده است.

شمال شرق استان حلب: ۴ پایگاه نظامی

«سیرین»، دومین پایگاه بزرگ نیروهای آمریکایی در سوریه محسوب می شود که در شمال شرق استان حلب و شهر کوبانی ( عین العرب ) واقع شده و مارس ۲۰۱۶ کار ساخت آن به اتمام رسید؛ باندهای فرود و پرواز در این پایگاه فقط برای بالگردهای نظامی پیش بینی شده است.

در این پایگاه، کارشناسان نظامی، مشاوران امنیتی، مربی های نظامی، افسران ویژه و سایر یگان های نظامی آمریکایی حضور دارند. آمریکایی با تمهیدات امنیتی شدید تلاش می کنند اطلاعات بیشتری از این پایگاه منتشر نشود. پایگاه نظامی عین العرب همچنین به سکوی پرتاب موشک مجهز است.

در سال ۲۰۱۶ پس از این که شهر « منبج» به تصرف نیروهای دموکراتیک کرد درآمد، نیروهای آمریکایی در این شهر دو پایگاه نظامی احداث کردند. نیروهای آمریکایی در پایگاه های نظامی « عین دادا» و « اوساری» وظیفه حمایت همه جانبه را از نیروهای دموکراتیک کرد برعهده دارند.

« میستانور» چهارمین پایگاه نیروهای آمریکایی در شمال شرق استان حلب است و در ماه های گذشته تعدادی زیادی از نظامیان فرانسوی هم وارد آن شده اند. به نظر می رسد نیروهای نظامی فرانسه در این پایگاه ابتکار عمل را در دست گرفته اند.

استان رقه: ۲ پایگاه نظامی

پایگاه نظامی « خرب عشق» در نزدیکی روستای « خراب عشق» و حومه غربی شهر « تل ابیض» واقع شده و بیشترین تحرکات نیروهای آمریکایی در این پایگاه گزارش شده است. حداقل ۲۰۰ تن از نیروهای آمریکایی در این پایگاه نظامی مستقر هستند.

کارخانه سیمان «لارفارج» هم به بخشی از پایگاه نظامی آمریکا در این منطقه تبدیل شده است؛ بالگردهای نظامی به راحتی می توانند در باندهای پیش بینی شده در این پایگاه فرود آیند و آموزش عناصر مسلح بخش دیگر از اقدامات نیروهای آمریکایی در این پایگاه است.

در پایگاه نظامی « عین عیسی» که در حومه شهرک عین عیسی قرار دارد، حضور بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای آمریکایی تایید شده است. در پایگاه های نظامی آمریکا در شمال استان رقه، انواع تجهیزات نظامی از جمله خودروهای زرهی، سلاح های نیمه سنگین، موشک‌های ضد زره » وجود دارد. »