جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رییس فراکسیون زنان: در شاخص‌های شکاف جنسیتی وضعیت ایران حتی از عربستان و پاکستان هم بدتر است

رییس فراکسیون زنان: در شاخص‌های شکاف جنسیتی وضعیت ایران حتی از عربستان و پاکستان هم بدتر است

به گزارش شبتاب نیوز به نقل از جماران؛ رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنان نیز مانند مردان درگیر بحران اشتغال هستند، تاکید کرد که به دنبال سهم حداقل ۵۰ درصدی زنان در اشتغال هستیم.

پروانه سلحشوری درباره اولویت‌های دولت دوازدهم در حوزه زنان، اظهار داشت: چهار موضوع بهداشت، آموزش، مدیریت سیاسی و اقتصاد شاخص‌های شکاف جنسیتی هستند که بر این اساس ایران کشور ۱۳۹ از ۱۴۴ کشور است و کشورهایی مثل مالی، سودان و چاد بعد از ما قرار دارند یعنی حتی وضع ما از عربستان و پاکستان هم در این شاخص‌ها بدتر است، بنابراین اگر ما بر اساس همین چهار شاخص جلو برویم و وضع را بهبود ببخشیم قطعا دولت هم می‌تواند کار را به درستی به پیش ببرد.

این نماینده مجلس با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی نیز اضافه کرد: من قبول ندارم که می‌گویند اعتیاد و فقر زنانه شده است. شاید دلیلش این باشد که زنان بیشتری اکنون درگیر اعتیاد شده‌اند یا اینکه در دهک‌های پایین زنان فقیر بیش از مردان هستند و همه اینها نکاتی است که دولت دوازدهم باید برای آنها برنامه جدی داشته باشد تا بتوانیم در پایان دولت شاهد بهبود وضعیت زنان در این حوزه‌ها باشیم.