پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی ترامپ پیونگ‌یانگ را به حمله اتمی تهدید کرد

در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی ترامپ پیونگ‌یانگ را به حمله اتمی تهدید کرد

به دنبال شدت گرفتن تنش میان آمریکا و کره شمالی به ویژه پس از آزمایش هسته‌ای جدید پیونگ یانگ، کاخ سفید روز یکشنبه 3 سپتامبر هشدار داد که چنانچه کره شمالی به تهدیدات خود علیه ایالات متحده و متحدانش ادامه دهد، آمریکا از تمامی امکانات و توانایی‌های خود، از جمله سلاح هسته‌ای علیه کره شمالی استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، کاخ سفید اعلام کرد که پس از آزمایش تحریک آمیز هسته‌ای روز یکشنبه کره شمالی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن تلفنی تماس گرفت در باره آنچه پیونگ یانگ د باره آزمایش بمب هیدروژنی قاره پیما اعلام کرده بود، گفتگو کرد.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن هفته گذشته در سخنانی انجام یک آزمایش هسته‌ای دیگر از سوی کره شمالی را «غیر قابل قبول» خوانده بود.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «دونالد ترامپ بار دیگر بر تعهد ایالات متحده در دفاع از کشور و خاک خود و دفاع از همپیمانانش با همه امکانات دیپلماتیک، نظامی و اسلحه اتمی تاکید کرد».

متیس : پاسخ نظامی آمریکا به کره شمالی عظیم خواهد بود

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، روز یکشنبه 3 سپتامبر 2017 هشدار داد که آمریکا به تهدیدهای کره شمالی به این کشور و همپیمانانش پاسخ نظامی «بزرگی» خواهد داد.

وزیر دفاع آمریکا که در واشینگتن سخن می گفت اظهار داشت: «هر تهدیدی بعلیه آمریکا و سرزمین‌هایش از جمله جزیره «گوآم» یا متحدان ما با، پاسخ نظامی بزرگی روبرو خواهد شد، واکنش ما موثر و مقامت‌ناپذیر خواهد بود».

متیس گفت: «واشنگتن به دنبال «نابودی کامل هیچ کشوری به ویژه کره شمالی نیست اما همانطور که گفتم ما گزینه‌های زیادی برای این کار (مقابله با تهدید) داریم».

در همین راستا شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه جلسه فوق العاده‌ای در باره آزمایش موشکی جدید کره شمالی تشکیل خواهد داد.

هیئت نمایندگی ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: « به درخواست آمریکا، بریتانیا، ژاپن، فرانسه و کره جنوبی امروز دوشنبه ساعت 10 به وقت گرینویچ شورای امنیت برای بررسی برنامه هسته‌ای کره شمالی تشکیل جلسه خواهد داد».

جلسه شورای امنیت برخلاف جلسات دیگر که پشت درهای بسته بود این بار علنی خواهد بود.

گفتنی است که کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد، یک بمب هیدروژنی که می‌توان آن را در کلاهک موشک قاره پیما جا داد، با موفقیت آزمایش کرده است .