جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » در واکنش به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای اخیر کره شمالی، کره جنوبی نیر به آزمایش موشکی دست زد

در واکنش به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای اخیر کره شمالی، کره جنوبی نیر به آزمایش موشکی دست زد

به‌دنبال اعلام آزمایش یک بمب هیدروژنی توسط کره شمالی در روز یکشنبه ۱۲شهریور ۹۶، کره جنوبی اقدام به برگزاری یک مانور نظامی با مهمات جنگی نمود.

در این مانور که شبیه سازی حمله به پایگاههای اتمی کره شمالی توسط ارتش کره جنوبی است از مهمات رزمی و جنگی، هواپیماهای جنگی و موشکهای بالستیک استفاده شد.

این مانور در پی اوجگیری تنشها در شبه جزیره کره و ساعتهایی پس از اظهارات جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا مبنی بر ”پاسخ نظامی عظیم آمریکا“ به تهدیدهای کره شمالی انجام شد.

جمیز متیس وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه ۱۲شهریور ۹۶ پس از دیداری با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مشاوران امنیت ملی این کشور در کاخ سفید گفته بود ”هر تهدیدی علیه آمریکا و سرزمین‌هایش از جمله گوآم یا متحدان ما با پاسخ نظامی عظیمی روبه‌رو خواهد شد“.

خاطر نشان می‌شود اعلام آزمایش یک بمب هیدروژنی توسط کره شمالی با واکنشهای شدید بین‌المللی مواجه شد و شورای امنیت سازمان ملل‌متحد اعلام کرد به‌درخواست آمریکا، انگلستان، ژاپن، فرانسه و کره جنوبی دوشنبه برای بررسی برنامه هسته‌یی کره شمالی تشکیل جلسه خواهد داد.