شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » نامه گلرخ ایرایی، آتنا دائمی و مریم اکبری منفرد در حمایت از دکتر محمد علی طاهری

نامه گلرخ ایرایی، آتنا دائمی و مریم اکبری منفرد در حمایت از دکتر محمد علی طاهری

 گلرخ ایرایی، آتنا دائمی و مریم اکبری منفرد، شیر زنان آزادیخواه محبوس در بند زنان زندان اوین طی پیام کوتاهی نسبت به محکومیت دکتر محمدعلی طاهری بنیان گذار عرفان حلقه به اعدام واکنش نشان دادند. این زندانیان ضمن محکوم کردن صدور حکم اعدام برای این زندانی عقیدتی خواستار تلاش برای آزادی وی شدند.

متن نامه به شرح زیر است

مطلع شدیم به تازگی حکم ناعادلانه اعدام جناب آقای محمد علی طاهری استاد و پیشوای مکتب حلقه عرفان، صادر و به وکیل ایشان ابلاغ شده است.
آقای طاهری سالهاست که برخلاف قوانین بین المللی و اعلامیه جهانی حقوق بشر که ایران یکی از امضا کننده های این سند میباشد و می بایست به آن پایبند باشد و حتی برخلاف قانون اساسی کشور (اصل٢٣و١۶٨و…) در حبس انفرادی به سر میبرند.

در سلولهای انفرادی دو الف سپاه پاسداران در دادگاهی کاملاً ناعادلانه و غیر علنی محاکمه شده اند که در نهایت حکم اعدام برای ایشان صادر شده.

این حکم غیر قانونی ست و از هر لحاظ محکوم است.ما مخالف حکم اعدام برای هر شخص، با هر عقیده و باور و جرمی هستیم و طی این نامه از تمامی فعالان حقوق بشر داخل و خارج از ایران و از جوامع حقوق بشری و بین المللی خواستاریم جهت لغو حکم و آزادی ایشان از زندان و سلولهای انفرادی تمامی تلاش خود را به کار گیرند.

آتنا دائمی
گلرخ ابراهیمی ایرایی
مریم اکبری منفرد
بند زنان زندان اوین

یازدهم شهریور ۹۶