جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » چرا این روزها «ژن خوب» به خبر داغ رسانه های ایران تبدیل شده است؟

چرا این روزها «ژن خوب» به خبر داغ رسانه های ایران تبدیل شده است؟

انتشار مصاحبه ای از فرزند محمدرضا عارف لیدر اصلاح طلبان در مجلس منجر به جنجال در ایران شده است. این مصاحبه نه تنها منجر به ورود کلمه و عبارتی جدید به ادبیات سیاسی ایران در مورد پارتی بازی شده است بلکه باعث توجه رسانه ها به مشاغل آقازاده ها شده است.

المانیتور نوشت: انتشار مصاحبه ای از فرزند محمدرضا عارف لیدر اصلاح طلبان در مجلس منجر به جنجال در ایران شده است.

به گزارش «انتخاب»؛ حمیدرضا عارف در مصاحبه بیستم جولای خود، از این سخن می گوید که اقازاده ها ژن های خوبی دارند.

این مصاحبه نه تنها منجر به ورود کلمه و عبارتی جدید به ادبیات سیاسی ایران در مورد پارتی بازی شده است بلکه باعث توجه رسانه ها به مشاغل آقازاده ها شده است.

کاربران شبکه های اجتماعی و بالاخص توییتر بلافاصله انتقادات تندی نسبت به مصاحبه عارف ایراد کردند، به خصوص در مورد انچه از او در قالب خودبرتر بینی دیده شد.

با افزایش اعتراضات افکار عمومی، فرزند سیاسستمدار اصلاح طلب دیگری به نام موسوی لاری بر روی آتش افروخته شده بنزین ریخت. مصطفی موسوی لاری که در فهرست اولیه کاندیداهای شورای شهر تهران بود، پستی تحریک برانگیز در اینستاگرام منتشر کرد.

او نوشت: «مرگ شيرشاه يكي از مشهورترين سكانس‌هاي مرگ در فيلم‌هاي دنياست. اما يك نكته آن براي من خيلي جذاب است اگر درست خاطر مانده باشد كفتارها چند گاو وحشي را مي‌ترسانند و ناگهان تمام گاوها شروع به دويدن مي‌كنند. اين در حالي است كه اكثر گاوها اصلاً نمي‌دانند موضوع از چه قرار است. يعني نمي‌دانند از چه مي‌گريزند و حال به كدام هدف مي‌دوند. فقط همراه با بقيه مي‌دوند و در اين ميان شاه محبوب خود را مي‌كشند. موج‌هاي توئيتر كه اين روزها شكل مي‌گيرند، عجيب آدم را به ياد اين سكانس مي‌اندازد!»

از نگاه افکار عمومی، پست موسوی لاری با سخنان حمیدرضا عارف در ارتباط بود، حتی اگر او قصد چنین امری را نداشت. با این حال، استفاده از واژه هایی مثل شیر و بوفالو و.. یاداور برتری ژنی آن ها بود، همان تلقی که می شد از سخنان پسر عارف داشت.

با این حال، موسوی لاری در انتها پس از اعتراضاتی که نسبت به او شد، مجبور به حذف پست خود شد و در نهایت عذرخواهی کرد.

این اتفاقات باعث شد که رسانه ها بر روی افرادی که از «ژن خوب» خود نفع می برند تمرکز کنند.

المانیتور در ادامه به برخی چهره های اصولگرا و اصلاح طلب از جمله محمود بهمنی، محمدعلی وکیلی، لاهوتی و عباس عراقچی بعنوان افرادی که وابستگان شان در پست های مختلف مشغول به فعالیت هستند، اشاره کرده است.

این رسانه در پایان نوشت: انتصاب فرزندان سیاسیون در پست های مختلف اتفاق جدیدی در ایران نیست، اما دلیل اصلی که این نوع پارتی بازی ها باعث جلب توجه بسیار شده است، شاید به خاطر گسترش شبکه های اجتماعی و نفوذ رو به رشد توییتر، تلگرام و اینستاگرام در ایران باشد.