شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » هفت کشته بر اثر حمله انتحاری به یک نیروگاه برق در سامرا

هفت کشته بر اثر حمله انتحاری به یک نیروگاه برق در سامرا

حمله انتحاری به یک نیروگاه برق در شهر سامرا در عراق که روز شنبه، ۱۱ شهریورماه، اتفاق افتاد هفت کشته و بیش از ده زخمی و مجروح بر جای گذاشت.

گروه حکومت اسلامی، داعش، در بیانیه‌ای اینترنتی مسئولیت این حمله مرگبار را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سه نفر که «لباس مأموران امنیتی» را بر تن داشتند در ساعات آغازین روز شنبه به این نیروگاه برق حمله کرده و یک نفر از آنها جلیقه انفجاری خود را منفجر کرده است.

دو نفر دیگر با شلیک نگهبانان از پای درآمده‌اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود می‌گوید که در اثر این حمله هفت تن کشته و «۱۲ تن» مجروح شده‌اند.

در مقابل خبرگزاری آسوشیتدپرس، تعداد مجروحان این حادثه را که مصادف با عید قربان بود هشت تن اعلام کرده است.

این خبرگزاری به نقل از یک فرمانده نظامی عراق می‌گوید که دو تن از عاملان حمله لباس کارگران نیروگاه را بر تن داشتند و یک نفر از آنها لباس ماموران امنیتی را بر تن کرده بود.

گروه حکومت اسلامی، داعش، در چند ماه گذشته از چند جناح هدف حملات وسیعی قرار گرفته و چند پایگاه مهم خود را از دست داده است.

حیدر العبادی، نخست ‌وزیر عراق، در روز ۱۹ تیرماه به شهر موصل برگشت و در نبرد علیه شبه‌نظامیان گروه حکومت اسلامی اعلام «پیروزی کامل» کرد.

در پی این پیروزی، ارتش عراق ششم شهریورماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از هشت روز درگیری، ۲۹ منطقه شهر تل‌ عفر را از داعش بازپس گرفته و تقریباً شبه‌نظامیان داعش در این منطقه از بین رفته‌اند.

حال ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا همراه با نیروهای دموکراتیک سوریه از یک سو و ارتش سوریه به کمک شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران و حملات هوایی روسیه از سوی دیگر حملات خود را برای بازپس‌گیری رقه در سوریه از گروه موسوم به «حکومت اسلامی» تشدید کرده‌اند.

شهر سامرا در ۱۲۵ کیلومتری شمال بغداد، پایتخت عراق، واقع است.