پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ناصرمکارم شیرازی مدعی شد؛ باید بر فضای مجازی نظارت انجام گیرد، چرا که در این فضا اتفاقات ناخوشایند و بداخلاقی موج می‌زند.

ناصرمکارم شیرازی مدعی شد؛ باید بر فضای مجازی نظارت انجام گیرد، چرا که در این فضا اتفاقات ناخوشایند و بداخلاقی موج می‌زند.

 عصر چهارشنبه در دیدار ناصر مکارم شیرازی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حرفهای پوچ و خالی از مغزی مطرح شد که نشان از بیسوادی مطرح کنندگان این مدعیات عصر توهمات استالینیستی دارد که هنوز میپندارند میتوانند دربرابر امواج آگاهی بخش، سپرهای سانسور و فیلترینگ دایر نمایند!! و غافل از آنند که:

پری رو تاب مستوری ندارد – ببندی در، سر از روزن در آرد!

به گزارش ایسنا، آخوندی موسوم به ناصر مکارم شیرازی – از عمامه به سرهای مُسنّ قم-  ادعا کرد: تاکنون آثار منفی فضای مجازی جدی گرفته نشده است و دولت باید در این زمینه اهتمام ورزد چرا که فضای مجازی بنیان کشور را هدف گرفته است.در این راستا باید پهنای باند فضاهای مجازی خارجی محدود و پهنای باند شبکه‌های داخلی افزایش یابد. ضمن این‌که با ترویج مطالب خوب آن را برای آحاد جامعه مناسب‌تر کنیم.بیگانگان در فضای مجازی جنایت‌های زیادی مرتکب می‌شوند. در این فضا بسیاری از حقایق تحریف می‌شود. باید در این زمینه دقت شود و مطالب، فاقد بدآموزی شود.افراد مطلع می‌گویند، در آمریکا فضای مجازی در اختیار جوانان و افراد بزرگسال، متفاوت است. در حالی که در کشور ما هیچ تفاوتی ندارد و در اختیار همه قرار دارد.فضای مجازی ظرفیت خوبی است اگر از آن به درستی استفاده شود. در این زمینه باید شبکه ملی اطلاعات ایجاد شود تا مطالب مثبت مورد استفاده قرار گیرد و مطالب زیان‌بار از دسترس خارج شود.در این‌جا گروهی به صورت تخصصی در زمینه فضای مجازی فعالیت دارند و مطالبی را استخراج کردند که در عرصه عقاید، اخلاق، مسائل سیاسی و فرهنگی بسیار خطرناک است و نشان می‌دهد دشمن در این فضا اهدافی را دنبال می‌کند.آقای صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کاملا با این وزارتخانه آشنا هستند. در این راستا حوزه‌های هشتگانه وزارت ارشاد بسیار حساس و گسترده است ولی در میان این‌ها برخی حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر از برخی دیگر هستند که آن‌ها را باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار داد.از حوزه‌های بسیار حساس، مساله کتاب است. امروز کتاب‌های زیادی نوشته می‌شود و نظارت بر کتاب کار را مشکل کرده است.کسانی باید باشند که همه کتاب‌ها را مطالعه کنند و نظر دهند. کتاب می‌تواند داروی شفابخش یا سم مهلک باشد. چرا که برخی از مطالب می‌تواند موجب رشد جامعه یا موجب تحریف شود.در حوزه فیلم و سینما مطالب زیادی وجود دارد. می‌توان به وسیله سینما جامعه را تحریف یا هدایت کرد. در این زمینه هم باید خیلی دقت شود. با توجه به گستردگی فعالیت‌های وزارت ارشاد باید یک برنامه‌ریزی دقیق انجام گیرد تا مانع از نفوذ فرهنگ غربی شد و رسالت اصلی را پیش برد.