پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تخلیه چشم دکتر علیرضا رجایی برای درمان سرطان

تخلیه چشم دکتر علیرضا رجایی برای درمان سرطان

پزشکان برای جلوگیری از پیشرفت بیماری علیرضا رجایی، که در دوران زندان به سرطان مبتلا شده بود، بخش هایی از فک فوقانی و عضلات صورت و همچنین چشم راست این روزنامه نگار ایرانی را تخلیه کرده اند.

سایت اینترنتی روزنامه ایران نوشته است: “تازه ترین گزارش از روند درمان دکتر علیرضا رجایی روزنامه نگار پیشکسوت و فعال اصلاح طلب حاکی است که وی پس از ۱۴ ساعت عمل سنگین جراحی متاسفانه یکی از چشمانش را از دست داده است اما حال عمومی اش مساعد اعلام شده است.”

علیرضا رجایی مدتی بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران زندانی و در زندان به سرطان سینوس مبتلا شد، اما به علت خودداری مسئولان بند ۳۵۰ سپاه پاسداران از اعزام او به بیرون از زندان برای معالجه، بیماری او به شدت گسترش یافت.

سایت ایران آنلاین نوشته که پس از آزادی علیرضا رجایی از زندان، “یک بار ۴ دوره شیمی درمانی سنگین و به دنبال آن ۳۵ جلسه رادیو تراپی شد اما متاسفانه بیماریش مجددا عود کرد که ۶ دوره شیمی درمانی مجدد انجام و روز یکشنبه تحت عمل جراحی قرار گرفت.”

این سایت به نقل از یکی از همراهان آقای رجایی افزود که عمل جراحی اخیر آقای رجایی حدود ۱۴ ساعت طول کشیده و او هم اکنون در بخش آی سی یو تحت نظر است.

علیرضا رجایی، از چهره های جریان ملی – مذهبی، از اعضای سابق هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و مدیر انتشارات گام نو بود که در روزنامه های اصلاح طلبی همچون جامعه، توس، نشاط، خرداد و عصر آزادگان، سمت دبیری گروه سیاسی را بر عهده داشت.

وی پس از انتخابات ۱۳۸۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و پس از مدتی آزاد شد، اما سپس، مجددا در اردیبهشت‌ ۱۳۹۰ به زندان افتاد.

دادگاه انقلاب در سال ۱۳۹۱ این روزنامه نگار را به ۴ سال حبس محکوم کرد و او تا آبان ۱۳۹۴ در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی بود.

آقای رجایی پیشتر هم در پرونده‌ مشهور به ملی – مذهبی ها در سال ۱۳۷۹به ۳ سال زندان و ۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده بود.

در جریان انتخابات مجلس ششم، علیرضا رجایی از حوزه انتخابیه تهران موفق به کسب آرای لازم برای ورود به مجلس شد.

اما شورای نگهبان ۷۰۰ هزار رای تهران را باطل اعلام کرد که در نتیجه آن، آقای رجایی از فهرست نامزدهای پیروز خارج شد و به جای او، غلامعلی حداد عادل به مجلس رفت.