شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سعید زیبا کلام: ما سو استفاده‌های وحشتناکی از دین خدا کردیم

سعید زیبا کلام: ما سو استفاده‌های وحشتناکی از دین خدا کردیم

سعید زیبا کلام طی سخنانی گفت:
یقین دارم شما دهها مورد نه دهها کارگر دهها کارخانه، مجتمع های صنعتی و غیره سراغ دارید که کارگران آن مجتمع ها هیچ نوع هیچ نوع بیمه‌ای را بهره‌مند نیستند و به طرفه العین می‌تونند اخراج بشوند بعد ما از شعارها و آرمانهای بلند و رفیع انقلاب اسلامی آخه چه صحبتی بنشینیم بکنیم؟

وی افزود:‌ این خیلی فوق‌العاده مهم است ما کجا داریم میریم؟ تا کی از سرمایه عظیمی به نام دین ما باید سو استفاده کنیم نه استفاده سو استفاده کنیم؟ به اعتقاد من ما بایستی سطح انتظاراتمان را بیاریم پایین با این آرمانها و شعارها وداع کنیم و خطاب به مسئولان ازشون این را بخواهیم که آقا این مطالبات کشاورزان چرا باید چندین ماه کشاورزی که پس اندازی ندارد درآمدهای آن‌چنانی ندارد حقوقهای نجومی و املاک نجومی هیچ‌کدام را بهره‌مند نیست اصلاً نمی‌داند اینها چی هست.

وی افزود:‌ ما از صبحدم 22بهمن مدام از اسلام داریم حرف می‌زنیم مدام از آرمانها و ارزشهای اسلامی داریم حرف می‌زنیم خب واقعاً چی شده تو این چهل سال؟ چه کردیم؟ چه دستاوردی داریم؟ خدایی ما پیشرفت کردیم به‌لحاظ اعتقادات دینی؟ یعنی امروز روز صادقانه رو  در رو امروز روز اعتقادات مردم به دین اسلام بیشتر شده؟ واقعاً اینجوری است؟ ما بد کردیم بد کردیم ما سو استفاده‌های وحشتناکی از دین خدا کردیم من نظرم این است که متوقف کنیم این روند را هر اعتقادی داریم داشته باشیم اما حقوق مردم را به‌ویژه حقوق محرومان را و حقوق مستضعفان را اعم از این‌که دانشجو هست کشاورز است یا کارمند‌ یا کارگر ما اینها را باید در یابیم

و‌ی ادامه داد:  بنده حرفم این است که بیائیم این سلاح را این سلاح را این پوشش مکاری و حقه بازی را بگیریم بگوییم آقا شما وکیل مجلس هستید شما لطفاً رانت‌خواری نکنید. نمی‌خواهید سخنرانی راجع به اسلام و عطرت رسول خدا نمی‌خواهد بکنید این کار را شما کمیسیون مربوطه مثلاً کشاورزی صنعته چیه حالا شما به وظائفتون عمل کنید چرا فلان قرارداد نفتی فلان قرارداد چه می‌دانم چی را هیچ نوع بررسی ورود نمی‌کنید تویش؟ چرا کمیسیون تحقیق و تفحص برایش نمی‌گذارید؟ شرم بر شما اونوقت می‌آئیم از سیدالشهدا و از جانبازی و ایثار و فداکاری و آخه اینها حرف اینه که ما باید این بساط را جمع کنیم بد مسیری داریم میریم بد مسیری رفته‌ایم و الآن یک مقداری به ته‌های دیگ رسیدیم و من می‌بینم میان همین طبقات محروم‌تر و مستضعف‌تر که اعتراضها و نارضایتی‌ها زیاد شده است جریان کارگری و قشر کارگر اونجور که باید و شاید مورد توجه نیست مطالباتش به‌طور منظم داره سرکوب میشه ما باید نهادهای حکومتی هر سه نهاد حکومتی باید به این قشر بهای جدی بده ما لطمات و صدمات بنیادینی از این حوزه خواهیم خورد باید اجازه بدهیم اتحادیه‌های کارگری شکل بگیره و اونها مطالبات خودشون رو از مجاری قانونی مطرح بکنند و استیفا بکنند.